Van Chobe National Park naar Victoria Falls

12 april 2003 - Victoria Falls, Zimbabwe

Vanmorgen werden we gewekt door de vogels van Chobe. Snel de spullen gepakt en richting de grens gereden. Dag 23 - welkom in ZimbabweDe grensovergang tussen Botswana en Zimbabwe viel gelukkig erg mee, maar de douane in Zimbabwe is berucht.
Om 08:30 reden we, heel wat Rand lichter, Zimbabwe binnen. Het stadje Victoria falls is een hel voor toeristen. Zodra je het stadje binnenkomt ben je het doelwit van iedere verkoper, bedelaar of oplichter. Gelukkig ligt Lorries B&B hier ver vandaan. De melk die we mee hebben gekregen van de eigenaar van Kalizo Lodge werd dankbaar in ontvangst genomen.
De Victoria Falls zijn waanzinnig!

Dag 23 - Victoria Falls  Dag 23 - Zambezi Bridge  Dag 23 - Lunch in het Victoria Falls Hotel
Ondanks de hoge waterstand hebben we toch goed zicht op de watervallen. Het kostte ons alleen een nat pak, want de nevel van de waterval staat gelijk aan een enorme stortbui. De lunch hebben we gebruikt in 1 van de oudste hotels, het Victoria Falls Hotel, met een prachtig uitzicht op de brug tussen Zimbabwe en Zambia.
Dag 23 - krokodillen farmVoordat we terug gingen naar het hotel hebben we nog een bezoek gebracht aan de krokodillen farm.
De avond zijn we begonnen met een "sun downer" in de Buffalo Bar met een prachtig uitzicht op een drinkplaats die regelmatig wordt bezocht door een kudde Buffels. Het avondeten was spectaculair. Bij Bomba kan je aan het buffet verschillende soorten "game" eten.
We begonnen met een voorafje van krokodillenstaart, toen een lekker stukje Eland met Warthog, een struisvogel spies en een stoofpotje van Impala. Dit alles onder het genot van Zimbabwaanse zang en dans.