Bezoek aan Sossesvlei en rit naar Swakopmund

1 april 2003 - Swakopmund, Namibië

Dag 12 - Zonsopkomst Sossus Vlei (1)Om 05:00 uur opgestaan, tanden gepoetst en de tent opgevouwen.

Om 05:50 uur ging de poort van Sossesvlei NP open en begon de race tegen de klok. De weg is bezaaid met gaten waar je makkelijk je banden op stuk kunt rijden. In het donder viel het niet mee daar constant omheen te laveren.

Om 07:00 uur gaat de zon op en dan moet je eigenlijk in een duinpan staan om te genieten van het uitzonderlijk mooie licht.

Gelukkig waren we precies op tijd en hadden we de duinpan bijna voor onszelf.

Dag 12 - Zonsopkomst Sossus Vlei (2)  Dag 12 - Zonsopkomst Sossus Vlei (4)  Dag 12 - Zonsopkomst Sossus Vlei (6)

Met de shuttle weer terug naar de auto om te beginnen aan de rit naar Swakopmund over een afstand van 500 kilometer. Onderweg hebben we gegeten in een hotel in het midden van de woestijn, Rostock Ritz. Onderweg hebben we ook veel dieren gezien zoals Oryx, Springbok en Struisvogels.