Yongkala - Namling & Limithang Road

22 november 2019 - Mongar, Bhutan

Na een welverdiende nacht slaap, worden we net voor de wekker wakker.

Voordat we gaan ontbijten, regel ik de kleding voor de laundry service zodat we die vandaag kunnen afgeven. We zijn net als gisteren de enige in de eetzaal. Het is dat we moeten wachten op de gekookte eitjes van Wim, anders waren we netjes op tijd vertrokken.

Vanmorgen beginnen we met de lower Limithang road.

De eerste stop is een gebied waar ze regelmatig een Fish Owl zien. Het stikt hier van de vogeltjes en vlinders, maar de uil is niet te vinden.

Dag 11 - Groenvleugelbuulbuul - Mountain Bulbul Dag 11 - Roodwangkruiplijster - Rusty-cheeked Scimitar BabblerDag 11 - Roodvleugelnontimalia - Rufous-winged Fulvetta

We vervolgens onze rit met een bezoek aan de Dam. Hier zien ze regelmatig een Fish Eagle. Gelukkig zien we hem wel. Al is het maar overvliegend. Het lijkt wel een trend.

Voordat we terugrijden naar het hotel, houden we een theepauze langs de kant van de weg.

Dag 11 - Tea-time

Hier is men nog druk bezig met het oogsten van de rijst. Ons doel is hier de Crake, een soort waterral. Die laat zich gelukkig ook even zien, maar niet lang genoeg voor een foto.

Na de lunch rijden we richting Upper Limithang road. Hier zijn we niet op zoek naar 1 specifieke soort, maar we zien voornamelijk de kleinere soorten. We worden wel ineens verrast door een Marter. Natuurlijk ging de Marter er meteen vandoor, ons vol verbazing achterlatend.

Dag 11 - Koekoeksdwerguil - Asian barred owletDag 11 - Grijs paapje  - Grey bush chatDag 11 - Grijskeelboszanger - Ashy-throated Warbler

Op weg naar het hotel zien we ineens een uiltje in een tuin zitten. De eerste uil van deze reis. Hiervan kunnen we gelukkig wel een paar foto's nemen voordat er weer een truck voorbijkomt en de uil gevlogen is.

Als we weer in het hotel zijn aangekomen, zetten we eerst onze spullen voor vanavond klaar. We gaan kijken of we de Bhutan Giant Flying Squirrel kunnen vinden.

Voordat we gaan eten, spelen we de dagelijkse vogel-bingo met de gids. Er zitten vandaag een paar nieuwe soorten tussen. Daarnaast heb ik een paar aardige foto's kunnen maken.

Na het eten pakken we onze spullen en gaan we op eekhoorn jacht.

Eenmaal in de auto, blijken de plannen anders te zijn geworden; we gaan eerst op zoek naar een uil. Die is gehoord door de crew die het tentenkamp voor de andere groep heeft opgebouwd.

Dus op naar de uil.

Eigenlijk hebben we hem redelijk snel gevonden. Maar op de eerste locatie vliegt de uil al weg voordat we foto's hebben kunnen maken. Na een tijdje is er weer een uil gevonden en kunnen we een paar plaatjes maken.

Dag 11 - Bruine bosuil - Brown wood owlDag 11 - Bhutan Giant Flying Squirrel

Weer terug in de auto besluiten we toch een poging te wagen om de eekhoorn te vinden. Dat lukt in eerste instantie niet. Omdat het ineens gaat regenen, besluiten we terug te rijden naar het hotel.

Vlak voor het hotel stopt de auto ineens en blijkt de eekhoorn langs de weg te zitten. Dus snel de flitser weer op de camera en naar buiten. Helaas ben ik weer eens te laat. Maar Wim heeft gelukkig wel een paar foto's kunnen maken.

Weer terug in het hotel, maken we ons weer klaar voor de dag van morgen.

Batterijen laden en kaartjes inlezen. Natuurlijk nog even het resultaat van vandaag bekijken.

Nu tijd om te gaan slapen.