Yongkala - Limithang Road

23 november 2019 - Mongar, Bhutan

De dag begint zoals alle dagen hier in Bhutan.

Na het ontbijt rijden we naar de Higher Limithang Road.

Helaas laten de vogeltjes het afweten en na 2 uur besluiten we de planning voor vandaag aan te passen en ons toch te focussen op de Lower Limithang Road.

Onderweg naar beneden komen we langs de locatie waar de groep vogelaars hebben ontbeten. Ik vond het al zo vreemd dat ze niet in het hotel aten, maar nu snap ik waarom. We drinken daar even een bakkie thee en maken kennis met het team die dit verzorgt.

Dag 12 - Bhutan Scarce Lilacfork - Lethe dura gammieiDag 12 - Speuren naar vogeltjes

Vervolgens rijden we verder richting het dal. Onderweg stoppen we als we iets interessants langs de kant zien zitten/vliegen.

Er zijn van die plekjes, waar we stoppen voor 1 vogeltje en dan opeens zie je de ene soort na de andere. Op zo'n plek kwamen we vandaag. De ene "nieuwe soort" na de andere laat zich zien. Daarbij kunnen we de meeste soorten ook redelijk fotograferen. Een paradijs voor fotografen.

Dag 12 - Kleine niltava - Small NiltavaDag 12 - Dayallijster - Oriental magpie-robinDag 12 - Roodwangkruiplijster - Rusty-cheeked Scimitar Babbler

Voor de lunch stoppen we aan de kant van de weg. Het blijft wonderbaarlijk wat voor lekkers ze voor ons kunnen regelen. Een tafel, stoelen en een volledige maaltijd komen gewoon uit de kofferbak rollen alsof het niets is.

Na de lunch lopen we langs de rijstvelden waar men druk is met de oogst. Onze lenzen wekken zeker de verbazing van de mensen in de omgeving. we vallen zeker op.

Dag 12 - Aziatische Honingbij - Himalayan honey beeDag 12 - Chinese fluitlijster - Blue Whistling ThrushDag 12 - Grijskopstreepvleugel - Rusty-fronted barwing

Aan het einde van de middag doen we een 2de poging om de Fish Owl te vinden. Gelukkig lukt het deze keer wel. Helaas zit hij redelijk ver van het pad en in een heel donker stuk. Wim krijgt het gelukkig wel voor elkaar om een paar goede foto's te maken.

Dag 12 - Common mormon - Papilio polytesDag 12 - Het is hard werken

Rond 16:30 is het tijd geworden om richting het hotel te gaan. Tijd voor een biertje!

Als we in het hotel aankomen, hanger er ballonnen boven onze tafel. We drinken samen met de gids en chauffeur een drankje op mijn verjaardag en op een hele geslaagde dag.

Dag 12 - Tijd voor een feestjeDag 12 - Lekker flesje wijnDag 12 -  Verjaardagstaart

Na het diner heeft de crew nog een verrassing voor me: er is een taart ter ere van mijn verjaardag. Samen met de crew en de leden van de andere groep, genieten we van de heerlijke taart.

Daarna is het echt tijd om in te pakken. Morgen gaan we deze bijzondere plek weer verlaten.