Van Trongsa via Zhemgang naar Tingtibe

18 november 2019 - Zhemgang, Bhutan

We starten onze dag met een overvloedig ontbijt. We beginnen met muesli. Daarna zetten ze onze tafel vol met eten: wafels, frietjes, worstjes, toast, omelet en fruit.

Dag 7 - Ontbijt in het hotel

Na het ontbijt laden we de  auto en beginnen we aan de rit naar Zhemgang.

Zodra we de brug in aanbouw zijn gepasseerd, hebben we alle tijd van de wereld om op zoek te gaan naar vogels.

Dag 7 - Af en toe zijn wij de bezienswaardigheidDag 7 - Groenstaarthoningzuiger - Green-tailed SunbirdDag 7 - Spitsstaartpapegaaiduif - Pin-tailed Green Pigeon

We stoppen een aantal keren en trekken dan zelfs de aandacht van de lokale bevolking.

Dag 7 - Zwartoorbriltimalia - Black-eared Shrike BabblerDag 7 - Assammakaak - Assam macaqueDag 7 - Grote baardvogel - Great barbet

Ineens is er een wegafsluiting en dan blijkt dat de dorpsbewoners bezig zijn met het neerzetten van een nieuwe gebedsvlag.

Dit gaat met vereende krachten en zelfs onze gids helpt mee.

Dag 7 - het plaatsen van een paal met gebedsvlaggen

Tegen 12:00 uur stoppen we bij een picknick plaats langs de weg . Hier krijgen we een uitstekende maaltijd geserveerd. De componenten zijn inmiddels bekend, maar deze versie was uitmuntend.

Na de lunch gaan we nog even op zoek naar vlinders, voordat we weer verder gaan.

Dag 7 - Lunchtijd Dag 7 - plaspauze

Met nog zo'n 30 kilometer te gaan, houden we een korte break in één van de grotere plaatsen op de route. Even een plaspauze en weer door.

Halverwege de middag zien we onze eerste Golden Langur. Deze halfapen-soort leeft alleen in Bhutan. Met hun goudgele vacht zie je ze al snel zitten in de toppen van de bomen.

Een stuk verderop zitten er nog 2. Als we uitstappen om ze te fotograferen, blijven ze zitten. Na een tijdje krijgen we zelfs gezelschap van nog meer Langurs.

Dag 7 - Gouden langoer - Golden Langur

Prachtig om te zien hoe ze zich van boom tot boom verplaatsen.

Als we eigenlijk bij het hotel aankomen, is het wel heel anders dan het vorige hotel. We wisten dat het erg basic zou zijn (geen wifi of warm stromend water), maar dit is even omschakelen.

Dag 7 - De badkamer zonder warm stromend water

Na het eten vragen we 2 emmers heet water en helpen we elkaar met het wassen van ons haar. Dan is het alweer tijd om te gaan slapen. Het zal een uitdaging worden met al die blaffende honden.