Van Nurwara Eliya naar Kandy

14 april 1993 - Kandy, Sri Lanka

Wim begint de dag met een Singalees ontbijt bestaand uit een curry. Mijn ingewanden zijn nog steeds opstandig, dus ik hou het maar bij een westers ontbijt.

Na het ontbijt rijden we richting Kandy. Onderweg stoppen we een thee fabriek in Pusselawa. Hier krijgen we uitleg over het hele proces van de pluk tot de verpakking. Natuurlijk ontkomen we niet aan de fabriekswinkel.

Als we in Kandy aankomen, kunnen we meteen inchecken en na de lunch brengen we een bezoek aan de Tempel van de tand.

De Tempel van de Tand is de belangrijkste religieuze plaats van Sri Lanka. Volgens de legende wordt er in de tempel een hoektand van boeddha bewaard. De tempel is gevestigd in het voormalig koninklijk paleis van het koninkrijk Kandy wat midden in de stad Kandy staat. Binnen de muren van het paleis is een aparte tempel waar de tand bewaard wordt. Deze wordt bewaard in een afgesloten ruimt in een kistje dat in een kistje zit dat weer in een andere kist zit. Je mag langs het heiligdom lopen en een korte blik werpen op het omhulsel, maar hiervoor moet je wel een flinke tijd in de rij staan. Daarnaast is het hier er druk en chaotisch.

Na het diner bezoeken we 1 van de vele Kandy dansshows. Tijdens de show krijg je de verschillende traditionele dansen van Sri Lanka te zien. De danser worden begeleid door trommelaars.