Van Tulsea naar Măcin - Scharrelaars, Bijeneters en grondeekhoorns

20 juni 2018 - Macin, Roemenië

Dag 05 - Inpakken in TulceaVanmorgen konden we een beetje uitslapen en ging de wekker pas om 04:45 uur.

Om 05:15 stonden we klaar voor het ontbijt. Dat bestaat vandaag uit een kop koffie met een paar koekjes. Om 06:00 uur laden we de auto en gaan we op weg naar Macin.

Dag 05 - Ons hutje voor de ochtendWe stoppen om 07:00 bij een broedwand langs de kant van een redelijk drukke weg. Hier zetten we ons schuiltentje op. In deze wand broeden voornamelijk de Scharrelaar, Spreeuw en Bijeneter.

Af en toe komt 1 van de Scharrelaars op het takje zitten, maar helaas nooit samen. Op het gebied van de Bijeneters is het rustig. Die vliegen af en aan om hun jongen te voeren. Als er dan al 1 op een takje komt zitten, komt er wel weer een auto of tractor voorbij die hem verjaagd.

Dag 05 - Scharrelaar op de wand Dag 05 - Bijeneter Dag 05 - Scharrelaar met snackje

Om 10:30 uur komt Zoltan ons weer halen. Als alles weer is ingepakt, rijden we naar het hotel. Dat hotel is erg basic en onze kamer heeft een zitgedeelte met tv, een slaapkamer en een piepklein badkamertje met een soort lavet. Het is er schoon en er is airco.

Als we ons om 12:30 uur klaarmaken voor de lunch, krijgen we te horen dat onze reisgenoot zijn telefoon kwijt is. Nu is hij al met Zoltan naar de plek van vanmorgen geweest, maar daar ligt hij niet meer.

Na de lunch gaan wij om te beginnen naar de drinkinghide.

De hut is prima en de setting ook, maar de vogels ontbreken.

Dag 05 - Onbekende Salamander -1Dag 05 - Onbekende Salamander -2Na een uur hebben we 1 salamander en wat vlinders gezien. Je hoort ook nauwelijks vogels in de omgeving van de hut.

De rest van de middag blijft het stil. Als Zoltan ons om 17:00 uur komt halen, hebben we géén 1 vogel gezien.

Terug bij het restaurant, genieten we van een cola en een ijsje, terwijl Zoltan onze reisgenoot naar zijn volgende hut brengt.

Dag 05 - GrondeekhoornAls hij weer terug is, gaan we opzoek naar de grondeekhoorn. Het plan is om die eerst vanuit de auto te fotograferen en vervolgens proberen om deze vanaf de grond te benaderen.Dag 05 - Grondeekhoorn in het licht van de ondergaande zon

Helaas wilde niet alle grondeekhoorns meewerken, maar uiteindelijk waren we beiden tevreden met het resultaat. Leuke bijvangst waren de Griel en Isabelle Tapuit.

Na het eten gaan we terug naar het hotel. Na een snelle douche is het tijd om te gaan slapen.