De laatste sessie in de Delta en reis naar Tulsea

19 juni 2018 - Tulcea, Roemenië

Het begint bijna te wennen dat de wekker om 04:15 gaat.

Na het ontbijt gaan we, onder begeleiding van de honden van het hotel, naar de boot.

Dag 04 - IJsvogelAls eerste stoppen we bij het nest van de ijsvogel. Na een minuut of tien laat hij zich al zien. Na wat gepoetst in een boom, komt hij op het takje voor de boot.

Vervolgens varen we door en komen al snel bij een eiland van waterplanten waar een flinke groep Ralreigers zit. Het licht is prachtig en de vogels relaxed. Dit moeten mooie foto's worden.Dag 04 - Ralreiger on the move

Vervolgens gaan we op zoek naar de Purper Reiger. We belanden in een prachtig gebied, maar het is hier door de dikke vegetatie lastig manoeuvreren.

Dag 04 - Fluffy PurperreigerUiteindelijk kunnen we in de buurt van de Purper Reiger komen en krijgen we riant de tijd om foto's te nemen.

Na een hoognodige plaspauze varen we richting het grote kanaal om te tanken.

Ook doen we nog een laatste poging om de Zwarte Ibis te fotograferen.

Weer terug in het hotel hebben we 45 minuten voor het ontbijt/de lunch.

Even snel douchen, de batterijen laden en de kaartjes uploaden.

Na het eten pakken we de spullen.

Dag 04 - KoninginnepageWe hebben nog tot 15:30 uur dus gaan we nog even met de macro lens op pad. Er zijn vandaag voldoende Koninginnepages om een paar plaatjes te maken. Het is wel erg warm en niet alle vlinders willen meewerken.

Dag 04 - Kardinaalsmantel op KruldistelWeer terug in het hotel nemen we nog snel even een douche voordat we ons in het restaurant van het hotel parkeren met een koud glas bier.

Als het tijd is om te vertrekken is er niemand die met ons de drankjes kan afrekenen. Na een half uur wachten, krijgen we te horen dat we ze niet hoeven aftereken. Dat was dus zonde van de tijd.

Dag 04 - Onze varende fotohut is weer gewoon een boot gewordenDe boot is weer terug gebracht in originele staat en heeft weer banken in plaats van zitzakken.

Omdat de kapitein tijdens de break op en neer is gevaren, moeten we weer tanken.

Vervolgens varen we via de kanalen en meren naar Tulcea.

Onderweg stoppen we bij een broedkolonie van de Roodpoot Valk. Hier zien we hoe de ouders op en neer vliegen met libellen om de jong te voeren.

Na een rondje rond het eiland waar ze broeden, zetten we koers naar de rookery. Hier broeden verschillende vogels van diverse pluimage. Er waren Lepelaars, Aalscholvers, Ralreigers en zelf een Koereiger.

Dag 04 - Koereiger Dag 04 - Aalscholver Dag 04 - Lepelaar

Als de zon begint te zakken, zetten we koers naar het hoofd kanaal en Tulsea.

In Tulsea aangekomen, laden we de boot uit en de auto weer in. Met 10 minuten rijden staan we bij het hotel. Daar eten we voor de laatste keer met de kapitein voordat we ons klaar maken voor het volgende deel van de reis.