Van Purnululu N.P. naar Fitzroy Crossing

8 september 2012 - Fitzroy Crossing, Australië

Na een onrustige nacht met een zware storm en huilende dingo’s, werden we door de kraaien en papagaaien gewekt.

Dag 11 - Mr & Mrs KookaburraTijdens het ontbijt krijgen we gezelschap van een Kookaburra. Hij blijft rustig in een boom naast onze camper zitten. Later komt hij zelfs boven ons hoofd in een boom zitten. Ongestoord laat hij zich fotograferen en filmen. Dag 11 - KookaburraEr zijn momenten waarop het lijkt alsof hij aan het poseren is. Na een tijdje krijgt hij zelfs gezelschap van een 2de Kookaburra.

Ondertussen verlaten de overige kampeerders de camping en dan komen ook de papagaaien op bezoek. Natuurlijk moeten we die ook even op foto en video vastleggen voordat het tijd is om te vertrekken.

Dag 11 - Zwartkeelorgelvogel - Pied butcherbirdNa een korte stop bij het bezoekerscentrum, rijden we in 1½ uur naar de uitgang van het park.

Onze eerste stop is in Halls Creek. Dag 11 - Cockatoo 2Hier gooien we de tank van de camper vol en kopen we broodjes en dropjes.

De eindbestemming voor vandaag is Fitzroy Crossing. Voordat we naar onze camping bij Fitzroy River Lodge rijden, stoppen we in het centrum voor het inslaan van vers proviand.

Nu is het tijd voor schoonmaak… De schone was zit in de droger en vanavond een lekkers warme douche voor ons beide.

Het leven is goed!