Van Shingatse naar Sakya (4.280 meter)

10 mei 2005 - Sakya, China

Vanmorgen zouden we al vroeg zijn vertrokken, maar er bleken een paar handdoeken te ontbreken in een van de kamers….

Dit bleek dus ook nog onze kamer te zijn. Wij waren van geen kwaad bewust. Wisten wij veel hoeveel handdoeken er in de kamer hadden moeten liggen.

Iedereen kwam zich ermee bemoeien; iemand van de receptie, de beveiliging, onze tourleader en zelfs 1 van de chauffeurs.

Uiteindelijk mochten we gaan.

Tot zo ver towel-gate.

Dag 18 - Onderweg naar Sakya -2De rit van vandaag was niet zo bijzonder. Door allerlei wegwerkzaamheden moesten we een andere route nemen. Hierdoor misten we helaas 2 passen.

Buiten een paar mooie vergezichten is de rit vooral hobbelig en stoffig. Dag 18 - Onderweg naar Sakya -4

Sakya is alles behalve indrukwekkend. Veel zand, vervallen huizen een opvallend veel bedelende kinderen.

Dag 18 - Sakya -2De nacht brengen we door in een modern Chinees hotel met prachtige kamers met luxe badkamers.

Jammer alleen dat er geen warm water was en zelfs de waterkraan liet het al snel afweten.Dag 18 - Drogende Yak poep @ Sakya

Ook de WC doortrekken was dus niet mogelijk.

Hiervoor moest je op en neer lopen naar de receptie en vragen om een emmer water.

Toen we ’s-avonds weer even waterdruk hadden, hebben we voor de zekerheid maar het bad laten vollopen om de WC te kunnen doorspoelen.

De hoogte van 4.280 meter voel je nu goed.

Een sprintje de trap op is er hier niet meer bij.