Met de bus van Chiang rai naar Chiang Khong

3 oktober 2004 - Chiang Khong, Thailand

Dag 4-Wachten op de busVanmorgen hebben we eindelijk de tijd genomen voor een ontbijt. Daarna per tuk-tuk naar het busstation gegaan.Dag 4-Onderweg naar Chiang Khong

Helaas moeten we ook vandaag 1 uur wachten voordat de bus vertrekt maar gelukkig krijgen we wel toestemming om onze rugzakken alvast in de bus te leggen.

De rit voerde ons langs rijstvelden, dorpjes en Wat’s. Om 12:30 werden we door de bus afgezet in het centrum van Chiang Kong en 5 minuten later scheurden we per tuk-tuk naar SP Guest House. Die rit was gratis, omdat de eigenaar van het guest house iedere tuk-tuk betaalde die nieuwe gasten kwam brengen.

Dag 4-GrensovergangDag 4-op de goede wegNa de lunch hebben we de visa-formulieren voor Laos ingevuld en de rest van de middag hebben we lui in de tuin doorgebracht. Aan het eind van de middag hebben we nog even een paar boodschapjes gedaan en een kijkje genomen bij de grensovergang.

Natuurlijk hebben we alvast een biertje genomen met uitzicht over de Mekong en de volksrepubliek Laos.