Kaskelen National Park

2 september 2017 - Almaty, Kazachstan

Vanmorgen hadden we om 07:00 uur een afspraak met Machiel, onze gids. Omdat er niet genoeg handdoeken in de kamer hadden en hiervoor naar de receptie moest, had ik hem al even in de lobby gesproken.

We ontbijten gezamenlijk en nemen meteen de planning voor vandaag doorgenomen.

We starten vandaag in een supermarkt.

Daar slaan we water en eten voor de lunch.

Dag 2-wachten op wat komen gaat

Vervolgens verlaten we de stad in zuidwestelijke richting, waar we allereerst het Kaskelen nationaal park bezoeken.

Hier lopen we langs het riviertje op zoek naar de gangbare soorten van Kazachstan.

We zien hier een Grote Gele Kwikstaart en er vliegen Roodstaart Zwaluwen.

Dag 2-grijskop putter

We lopen de heuvel op in de hoop een Grijze Gors te spotten. Helaas is deze ons net te snel af.

Dag 2-Tsarenmantel

Hoger op de heuvel horen we een Patrijs in de lage struiken.

Verderop worden we opgeschrikt door de roep van een Echte Fazant.

Terwijl we op de uitkijk zitten voor een groep Grijze Putters, landt er ineens een Tsarenmantel vlinder voor onze neus.

Terug bij de auto, pakken we de spullen voor de Lunch en eten aan 1 van de vele picknicktafels.

Na de lunch in het park vertrekken we weer terug naar Almaty. Onderweg wisselen we geld om in Tenge.

Weer terug in het hotel, parkeren we ons bij het zwembad voor een beetje ontspanning.