Amsterdam naar Almaty (via Atyrau)

1 september 2017 - Almaty, Kazachstan

We hadden het advies gekregen om 2 1/2 uur van te voren op de luchthaven te zijn. Staan we dus netjes om 11:45 uur bij de incheckbalie, gaat deze pas om 12:15 open. Dus heb ik tijd om even een paar broodjes bij Per Tutti te halen.

De security check verloopt probleemloos en nu wachten we bij de gate totdat we aan boord kunnen.

Als we in het toestel aankomen, blijkt een aantal rijen niet te bestaan. De stoelnummers springen van rij 17 naar 31. We zitten dus niet zo ver naar achteren als we hadden verwacht. Er zit ook maar een handjevol passagiers aan boord en als we willen, hebben we elk een eigen rij tot onze beschikking.

Dag 1-Wim op de luchthaven van Atyrau

Aangekomen in Atyrau, verlaten we per trap het vliegtuig. De paspoortcontrole, het ophalen van de bagage en de security-check van de bagage wordt in dezelfde ruimte uitgevoerd. Als we de aankomst hal uitkomen, lopen we direct tegen de incheckbalie aan. Er is hier maar een gate en een bar.

Binnen 15 minuten beginnen ze al met het boarden van onze vlucht naar Almaty. We zitten in hetzelfde toestel met dezelfde crew. De vlucht zit een stuk voller en nu geen rijtje van 3 meer voor onszelf..

Naast me zit een Kazachse man die nogal erg naar alcohol ruikt. Nadat hij ons heeft getrakteerd op een homevideo van zijn zingende vrouw, valt hij luid snurkend in slaap. Hij slaapt ook door alles heen. Zelfs als ik even naar het toilet wil, is er geen beweging in te krijgen. Dus kan ik niets anders doen dan over hem heen stappen.

Als we om 02:55 uur aankomen in Astana aankomen, hebben we onze transfer zo gevonden en in no-time zijn we in het hotel.

Nog even de noodzakelijke dingen uit de rugzakken gehaald en snel slapen. Inmiddels is het 04:00 uur.

1. Chriz:
    29 oktober 2017
    Wat een geweldige reis, prachtige foto's en leuk verhaal. Heel avontuurlijk allemaal. Bedankt voor het delen