Kalbarri

21 september 2012 - Kalbarri, Australië

Dag 24 - het voeren van de pelikanen aan de oever van de Murchison RivierWe beginnen om 08:45 uut met het voeren van de pelikanen aan de oever van de Murchison Rivier. Wat een verschil met voeren van de dolfijnen in Monkey Mia. Dag 24 - PelikaanDeze voeder sessie wordt verzorgd door een groep vrijwilligers die tevens gewonde dieren opvangen als dat nodig is. Deze dame sprak vol liefde over de dieren en alle aanwezig kinderen, die durfde, mochten de pelikanen een visje toewerpen.

Daarna zijn we naar het bezoekerscentrum gelopen om te horen of onze walvistour vanmorgen doorgaat. Helaas is dat niet het geval i.v.m. de harde wind. Teleurgesteld gaan we terug naar de camping. Tijd voor plan “B”, de Kalbarri Coastal Cliffs. Dag 24 - Kalbarri Coastal CliffsDeze maken deel uit van Kalbarri N.P. en liggen ten westen van de stad.

Als eerste stoppen we bij Red Bluff. Dag 24 - Nankeen kestrel - Australische torenvalkHier zien we buiten een schitterende kustlijn ook verschillende walvissen springen.

We rijden verder naar Rainbow Valley en hier lopen we een trail van 3 kilometer rond Mushroom Rock. Gezien het inmiddels lunchtijd is, rijden we naar de volgende locatie; Natural Bridge en picknicken we daar in een schuilhut met uitzicht over de oceaan. Het waait intussen zo hard dat filmen bijna onmogelijk is.

Dag 24 - Island RockVervolgens lopen we vanaf Natural Bridge naar Island Rock. Daar zien we 2 springende Humpbacks die zo dichtbij de kust komen dat we ze zelfs kunnen fotograferen.Dag 24 - Humpbacks

Onze laatste stop is Eagle Gorge. We zijn in de tussentijd zo mal gewaaid dat geen van tweeën nog energie heeft om aftedalen naar het strand.

Terug in de stad rijden we nog even langs de supermarkt, het tankstation en de bottleshop (drankwinkel). Dan gaan we terug naar de camping.