Van Pemuteran naar Munduk, Bali

5 mei 2010 - Munduk, Indonesië

Vanmorgen hebben we de kust achter ons gelaten en zijn we richting de binnenlanden van Bali vertrokken

Dag 9 - Ons terras in MundukMunduk ligt tussen de bergen en het uitzicht is hier fantastisch. Het hotel bestaat uit bungalows en 2 verdiepingen en een balkon met uitzicht over de rijstvelden.

Dit hotel heeft een focus op duurzaam toerisme en ze bieden diverse trekking mogelijkheden en cursussen aan.

Dag 9 - Laangan waterval 1Wij begonnen ons verblijf met een “envoirenmental trekking”. Onder begeleiding van een gids zijn we via verschillende dorpjes en plantages naar de 2 belangrijkste watervallen gelopen. De eerste die we bezochten was de Laangan waterval. Dit is de hoogste waterval van Bali. Dag 9 - Laangan waterval 2Daarna zijn we via een lange stenen trap van +/- 400 treden naar boven gelopen. Na nog een stuk door het prachtige regenwoud te zijn gelopen, komen we aan bij de 2de waterval; the red coral falls.

Daarna zijn we via een aantal rijstvelden teruggelopen naar de hoofdweg.

Dag 9 - envoirenmental trekkingHelaas was het in de tussentijd stevig gaan regenen, dus de laatste 2 kilometer bergopwaarts was echt afzien.

Na een heerlijke warme douche was het tijd om even bij te komen op ons balkon.

Naarmate dat de zon verder onderging, werd het geluid van de krekels en kikkers steeds harder. In de verte zagen we de flitsen van onweer.

Tegen de tijd dat we gingen slapen, waren alle wolken weg en was de hemel vol met sterren.