Munduk - Bezoek aan de Ulun Danu Beratan Temple

6 mei 2010 - Munduk, Indonesië

Dag 10 - uitzicht over Danau Tamblingan en Danau BuyanVanmorgen hebben we een tour gedaan naar Pura Ulun Danu Bratan. Om daar vanuit Munduk te komen, heb je echt een auto nodig.

De eerste stop die we maken is bij een café tussen Danau Tamblingan en Danau Buyan. Deze 2 meren zijn via ondergrondse kanalen met elkaar verbonden.

Voor de inwoners van dit deel van Bali hebben deze meren een religieuze betekenis. Eén keer per jaar voeren ze hier dan ook een ritueel uit, waarbij zelfs dieren worden geofferd.

Dag 10 - Ulun Danu Beratan Temple 2Dag 10 - Ulun Danu Beratan Temple 5Vervolgens rijden we door naar Donau Brata. Hier vondt je de Pura Ulun Danu Bratan. Deze tempel is gewijd aan Dewi Danu, de godin van het water. Op hetzelfde complex staat ook nog een boeddhistische tempel.

Op de terugweg hebben we ook nog een stop gemaakt bij de markt van Candikuning. Op het oog is dit een gewone lokale markt, maar zodra je uitstapt, zwermen de verkopers van nep horloges e.d. om je heen. Verder kan je hier allerhande souvenirs en prularia kopen.Dag 10 - Markt

Dag 10 - rijstvelden rond het hotel in MundukHelaas kregen we vanmiddag te horen dat onze vlucht naar Flores die we morgen zouden nemen, is geannuleerd. Na een paar keer heen en weer bellen is het programma zo aangepast, dat we geen kansen om te duiken, hoeven te missen.

We gaan morgen wel Munduk verlaten. We reizen morgen naar Sanur, zodat we alvast een stuk dichter bij de luchthaven zitten.

We sluiten ons bezoek aan Munduk af met een lichtshow van vuurvliegjes boven het rijstveld.