Van Quito naar Baltra Island

13 oktober 2001 - Baltra Island, Ecuador

We zijn vanmorgen extreem vroeg opgestaan. Om 04:30 uur was de wake-up call. Snel douchen en de bagage in orde maken. De bagage werd zorgvuldig gecheckt met het oog op milieuterrorisme. Na een ontbijtje op de luchthaven gingen we op weg naar Baltra, de luchthaven van de Galapagos eilanden.
Ecuador  (62)Het was een hele klus om van het vliegveld bij het hotel te komen. Om in Puerto Ayorazou te komen, moet je de bus naar de veerpont nemen en dan aan de overkant de bus naar het stadje. Op de pont was het een drukte van belang en op het moment dat we op de pont wilde stappen, kregen we te horen dat deze vol was. Maar toen we eindelijk aan de overkant aankwamen, waren alle bussen al vertrokken. Gelukkig konden we nog met iemand van de lokale bevolking meerijden anders was de rest van de dag verloren gegaan. Hierdoor waren we zelfs nog op tijd bij de duikschool voor onze duik. Helaas was het water erg troebel en was er een sterke stroming. Ondanks dat zagen we allerlei vissen waaronder een aantal roggensoorten. Het eiland waar we nu zitten is werkelijk vergeven van de dieren. Vanaf ons balkon kijken we uit op zee, waar pelikanen en andere vogels in het water duiken op zoek naar vis. Als we door het dorpje lopen liggen de leguanen (soms heel forse exemplaren) letterlijk op straat te zonnen.