Dag 2 Galapagos cruise - Islas Plazas (south) & Santa Fé Island

15 oktober 2001 - Santa Fé Island, Ecuador

Ecuador  (63)Islas Plazas (south)
Het eerste eiland dat we hebben bezocht. Op dit eiland hebben we zeeleeuwen van zeer dichtbij gezien. Ook hebben we foto’s genomen van zee-iguana ’s.
Na het bezoek aan het eiland zijn we het koude water ingegaan om een tijdje te snorkelen. Onderwater kwam ik oog in oog te staan met een zeeleeuw-vrouwtje, maar helaas werd haar mannetje een beetje jaloers en ging zich er mee bemoeien. Hij zwom vlak langs me heen in een poging me weg te jagen. Ik kan je zeggen dat het even schrikken is als een dergelijk grote jongen op je afkomt.
Na de lunch zijn we richting Santa Fe gevaren. Het weer was redelijk ruw en hierdoor hadden een aantal passagiers, inclusief ondergetekende, last van zeeziekte.

Santa FeEcuador  (64)
Eerst weer het koude water in om te snorkelen. Ik had zowaar weer sjans met een mannetjes zeeleeuw en ik schrok met te pletter toen hij nog geen 30cm van me vandaan z’n kop boven water stak en me aankeek.
Op Santa Fe Island  hebben we een wandeling gemaakt onder leiding van onze natuur gids. Op het zandstrand waar we door de rubberboot werden afgezet, lagen nog meer zeeleeuwen. Op het eiland zijn we op zoek gegaan naar land-iguanen, maar die waren niet te vinden. We hebben nog wel een zware nacht voor de boeg. We moeten naar Isla Espanola en dat is 8 uur varen met stroom tegen.