Van Coral Bay naar Monkey Mia

17 september 2012 - Monkey Mia, Australië

Dag 20 - Moeder kangoeroe met jongHet was weer eens vroeg opstaan. Dag 20 - jonge kangoeroeTijdens het ontbijt kregen we bezoek van een moeder kangoeroe met jong die op de camping kwamen drinken. Prachtig om te zien hoe ze zich onder de afzetting door werkte om bij het water te komen.

Om 07:30 uur verlaten we de camping en rijden we naar de North West Coastal Highway. Net voor Carnarvon verlaten we de snelweg voor een kort bezoek aan de "Blowholl".

Dag 20 - "Blowholl" in de buurt van Carnarvon

Dit fenomeen is te vinden op een ruig deel van de kust. Door de druk van de golven die tegen de kust beuken, krijg je op een aantal punten een geiserachtig fenomeen.

Weer terug op de snelweg rijden we door tot aan het Overlander Roadhouse. Hier verlaten we de snelweg en rijden we het Shark Bay World Heritage gebied in. Ons eindpunt van vandaag is Monkey Mia. Dit is ook de laatste plaats aan de Shark Bay Road. De weg houdt hier gewoon op!Dag 20 - Het passeren van de Steenbokskeerkring

De camping waar we verblijven, maakt deel uit van het Monkey Mia resort en valt erg tegen. De un-powered site doet denken aan een grasveld met daaromheen een hekje en parkeerplaatsen. Zeer ongezellig en onpraktisch. Verder ziet alles er een beetje verlopen uit. Vergane glorie. Gelukkig heb ik maar voor 1 nacht geboekt, dus morgen zoeken we wel een ander plekje op.

De buren zijn gelukkig wel gezellig.

Na een warme douche is het tijd om te gaan slapen!