Coral Bay - duik & snorkeltrip

16 september 2012 - Coral Bay, Australië

Vanmorgen moesten we ons om 08:00 uur melden bij de duikschool. Na een schriftelijke test en de gebruikelijke administratie, is het tijd om de wetsuits, vesten en flippers te passen.

Om 09:00 uur gaan we z’n allen de bus in en rijden we naar de haven. De eerste duik is bij Lotties Lagoon. We beginnen met een korte opfrisser en dat zijn niet de leukste onderdelen zoals je duikmasker vol laten lopen en weer leegblazen, je ademautomaat uit je mond halen en weer terugzetten en je masker verwijderen en weer opzetten.

Dag 19 - op het open waterNadat de overige duikers zich bij ons hadden gevoegd, gingen we met de rest mee. Lotties Lagoon is prachtig met een hele hoop verschillende vissoorten en koralen. Een heerlijke 1ste duik.

Dag 19 - Manta Ray

Vervolgens werd het vliegtuigje ingezet om ons richting een Manta Rog te loodsen. Al snel konden we ons klaarmaken voor de eerste run. De groep was in dit geval in tweeën gedeeld en om en om zwom een groep met de Manta Rog mee. De rog bleef rustig doorzwemmen zonder zich aan ons te storen. Na 3 runs konden we allemaal voldaan aan de lunch.

De 2de duik was bij Ashos, een kwetsbaar deel van het rif met prachtige koralen. Hier vind je ook 1 van de plaatsen waar haaien zich laten schoonmaken. Op een moment cirkelde er wel 5 grijze rif haaien boven de schoonmaakplaats en om ons heen. Ik had de dag van m’n leven toen er 1 recht op me afkwam en langs me heen zwom.

Verder zagen we ook nog een groene schildpad en natuurlijk grote scholen vissen in alle formaten. Onder het genot van een biertje kunnen we terugkijken op een geweldige duikervaring.

Geheel tegen de gewoonte in, heb ik een dvd besteld van deze dag. Alles boven en onderwater werd vandaag vastgelegd met een camera. Omdat we morgen al vroeg weg zijn, moeten we +/- 1 maand wachten totdat we het eindresultaat kunnen zien.

Vanavond hoef ik niet te koken. We gaan eten bij 1 van de eettentjes op de camping. Gelukkig hebben ze nog een vrije tafel, want eigenlijk hadden we moeten reserveren.

Wim neemt de vis van de dag, in dit geval een Red Snapper, en ik de Coral Bay variant van een “Surf & Turf”. Een heerlijke en overvloedige maaltijd om een fantastische dag af te sluiten.