Van Refugio los Cuernos naar Refugio Los Torres Norte

15 januari 2008 - Torres de Paine, Chili

Ondanks een slechte nacht ben ik al vroeg weer op.

Na het ontbijt gaan we om 09:00 uur rustig beginnen aan de volgende etappe.

Het pad staat niet duidelijk aangegeven en hierdoor zijn we om 09:30 uur weer terug bij de refugio.

We moesten wel even over een enorme waterval klimmen om te ontdekken dat we een rondje rond de refugio hadden gelopen.

Toe we het juiste pad hadden gevonden, konden we genieten van het uitzicht over lago Nordenskjold.

Dag 20 - Onderweg van Refugio los Cuernos naar Refugio Los Torres NorteDag 20 - Onderweg van Refugio los Cuernos naar Refugio Los Torres NorteDag 20 - Onderweg van Refugio los Cuernos naar Refugio Los Torres Norte

Door het mooie weer begonnen we ons toch te realiseren dat we bij het pakken van onze spullen, aan alles hadden nagedacht, behalven aan het meenemen van een paar petjes.

Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen. Dus Wim heeft mijn buff als hoofddeksel opgezet en ik heb een t-shirt om mijn hoofd geknoopt.

Toen we eindelijk aankwamen op het punt waar we onze refugio verwachtte, bleek die nog 1 uur lopen van ons vandaan te liggen. We waren al niet zo blij met het feit dat we niet in Chileno zouden slapen, maar dit was toch wel een teleurstelling.

Beide kregen we een  beeld voor ogen van een motel vol dagjesmensen die met rollators de Torres op gingen.

Dag 20 - Zwartmaskeribis - Black-faced IbisDag 20 - Onderweg van Refugio los Cuernos naar Refugio Los Torres Norte

Gelukkig viel het allemaal erg mee en waren we toch wel tevreden met deze accommodatie.

De dagjesmensen logeren voornamelijk in het motel aan de overkant of in het hotel A usd 300 per kamer per nacht. We moeten onze kamer wel delen met 2 Duitse heren. Hopelijk zijn het geen snurkers.