Amsterdam - San José

14 december 2018 - San José, Costa Rica

Na een relaxte ochtend, was het om 12:00 uur tijd om richting de bushalte te lopen. We hadden geluk en haalde zelfs een eerdere bus dan gepland.

Op Schiphol was het opvallend rustig en we hadden dan ook in no-time de bagage afgegeven, geld gehaald en door de security check. Voldoende tijd voor een bakkie koffie bij Starbucks.

Dag 1 - Vertrek vanaf SchipholAls we eigenlijk richting gate gaan, mogen we al redelijk snel aan boord. Omdat hier geen slurf is, gaan we per bus naar het toestel.

Helaas voor ons loopt het toestel toch redelijk vol, dus geen rij van 3 voor onszelf.

Als we eigenlijk in de lucht zijn, is het een kwestie van de 11 uur durende vlucht uitzitten.

Als we eigenlijk zijn aangekomen op de luchthaven van San José, moeten we eerst door de douane. Hier vragen ze waar je gaat overnachten en hoe lang je verblijf is.

Vervolgens hebben we wat geld gewisseld. Dit hebben we nodig om onderweg de tolwegen te betalen.

Nadat we de bagage hebben opgehaald, gaan we op zoek naar onze transfer (tourbus). Deze hebben een balie bij de bagage band. Nadat we door de security check zijn geweest, worden we opgevangen door onze chauffeur.

Dag 1 - Tijd voor een biertje

We moeten nog even wachten op een paar andere gasten, maar dan rijden we richting het hotel.

Het hotel ziet er prima uit en we hebben een ruime kamer. We hebben geen energie meer om nog ergens te gaan eten, dus drinken we nog een biertje in het hotel. Dan is het toch echt tijd om te gaan slapen.