Carara National Park

20 december 2018 - Carara Parque Nacional, Costa Rica

Als de wekker gaat, lig ik al een paar uur wakker. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben al een paar dagen snot verkouden en de verstopte neus maakt het slapen lastig.

Dag 7 - Ingang Carara NP

Na het ontbijt begeven we ons vol goede moed naar de ingang van Carara National Park. Hier hebben we om 06;45 uur afgesproken met onze gids Franklin.

Nadat we onze toegangskaartjes hebben gekocht, gaan we per auto naar een andere ingang van het park. Hier beginnen we aan onze wandeltocht.

Zodra we de eerst vogel hebben gespot en foto's hebben genomen, lopen we weer verder.

Dag 7 - Witnekbaardkoekoek

Al snel blijkt het hier nog veel te donker om te fotograferen en Franklin stelt voor om naar een andere locatie te gaan.

Hij weet o.a. verschillende uilen soorten te vinden.

Dus lopen we terug naar de auto en zetten we koers naar een dorpje in de buurt van de boat-jetty.

We beginnen bij een uitloper van de rivier, waar we op zoek gaan naar ijsvogels. Als we die hebben gefotografeerd, gaan we opzoek naar de eerst uil.

Dag 7 - Groene ijsvogelDag 7 - Mangrove-schreeuwuilDag 7 - Koningsspecht

Na de eerst uil, gaan we op zoek naar de tweede. Deze kunnen we in eerst instantie niet vinden, maar wel een "nieuwe" spechten soort. De uil blijkt aan de ander kant van de weg te zitten, dus die is ook in de pocket.

Tot slot gaan we via de bananen -tuin van een vriend van Franklin, naar een mangrove gebied. Hier zien we o.a de Helmbasilisk of ook wel de Jesushagedis. Deze ligt lekker te zonnen op een omgevallen boom in het water.

Dag 7 - Zwart-witte bosuilDag 7 - HelmbasiliskDag 7 -  Groene dwergijsvogel

Daarnaast zien we hier ook de American pygmy kingfisher.

Inmiddels zijn we beide redelijk moe, dus keren we terug naar de auto.

Met z'n drieën drinken we nog wat voordat we Franklin afzetten in zijn dorp.

Dag 7 - Uitzicht vanaf het restaurant

Omdat het inmiddels lunchtijd is, gaan we op zoek naar een restaurant. Langs de weg zien we een bord voor Ti-Ko Restaurant en we besluiten die kant op te rijden. Niet veel later vrezen we dat we spijt van dit besluit gaan krijgen. De weg is slecht en gaat redelijk stijl naar boven. Als we bij het restaurant aankomen krijgen we onze beloning. Het restaurant heeft een magistraal uitzicht over het Nationale park en de oceaan.

Na een heerlijke lunch rijden we terug naar het hotel. Hier pakken we onze zwemspullen en genieten van een paar uurtjes "vakantie".

Dag 7 - Bijkomen aan het zwembad

Daarna volgt de realiteit, we moeten ons inchecken voor de vlucht van morgen en checken of we d kamer iets langer mogen houden. Vanaf vandaag zit het hotel vol. De Nederlanders worden verdreven door een grote groep Denen. Na het diner gaan we lekker vroeg slapen, de fotosessie van vanochtend heeft ervoor gezorgd dat we beide zijn uitgeput.