Sydney

6 juni 2014 - Sydney, Australië

Als we vanmorgen wakker worden en naar buiten kijken, zakt de moed ons in de schoenen, regen, regen en regen. Toch gaan we vol goede moed op pad. We beginnen met een ontbijtje in Market City aan de overkant van het hotel. Hier hebben we een ontbijt voor een fractie van de kosten van het ontbijt in het hotel.

Vervolgens lopen we George Street uit tot aan the Opera House.

Dag 22 - Sydney Harbour Bridge

Helaas is de regen niet minder geworden, eerder meer, en foto’s maken is onmogelijk zonder dat je lens nat wordt. Terwijl we staan te schuilen, ontmoeten we een man die speciaal naar Sydney is gekomen voor het Festival of the Lights dat hier elke avond te zien is. Weer terug in het hotel zoeken we op het internet of we er informatie over kunnen vinden. Het heet Vivid Sydney en is van 23 mei t/m 9 juni en begint iedere avond om 18:00 uur. Als het vanavond droog is, gaan we zeker even kijken.

Om even uit de regen te zijn, lopen we een shopping center in met een grote bioscoop. Tot onze grote verbazing hangen daar flyers met de aankondiging van een speciaal event. Er zijn in Australië verschillende bioscopen die de concerten van Andre Rieu in Maastricht live streamen op het witte doek. Dan ben je stiekem toch een beetje trots.

Na de lunch gaan we terug naar het hotel.

Helaas regent het de rest van de middag en dan blijkt ook nog eens dat de vluchten via Kuala Lumpur, die we als alternatief voor Singapore wilde gebruiken, ook al overboekt zijn. Dat wordt nog een alternatief zoeken. Uiteindelijk vind ik nog 2 alternatieven die nog beschikbaarheid hebben; via Dubai met Emirates en via Tokyo met Quantas en KLM. Die laatste route is extra aantrekkelijk, omdat er zondag 2 directe vluchten van Tokyo naar Amsterdam gaan en beide staan nog open. Daarnaast geeft het ons extra tijd in Sydney, want beide vluchten gaan pas morgen avond na 21:00 uur.

Tegen de tijd dat we een besluit hebben genomen over de alternatieven, is het in Nederland weer ochtend en kunnen we even met het thuisfront bellen om ze op de hoogte te brengen van de gewijzigde plannen. Het lukt me zelfs om even met Jolanda en Kees te Skypen.

Buiten is het zowaar droog geworden en een bezoekje aan VividSydney wordt ineens mogelijk. Om 18:30 uur pakken we de spullen en lopen we naar Cockle Bay en bekijken daar de licht en geluidshow op het water. Alle gebouwen rond de haven zijn verlicht en ook de verschillende ferry's die door de havens varen, zijn ook versiert met lichtslangen en lampjes. Via Darling Harbour lopen we naar Walsh Bay waar verschillende lichtinstallaties zijn opgezet. Uiteindelijk komen we bij de verlichte Harbour Bridge met daarachter het Opera House. Het Opera House is het toneel van een spectaculaire lichtshow die op het Opera House wordt geprojecteerd.

Dag 22 - Vuurwerk @Darling Harbour  Dag 22 - Lichtshow @Sydney Harbour Bridge  Dag 22 - Lichtshow @Sydney Opera House

Het is overweldigend en erg druk op de verschillende locaties. We raken elkaar zelfs voor een paar minuten helemaal kwijt, Wim liep een stukje de andere kant op om een foto te maken en ik was een par meter verderop gaan zitten om een stukje te filmen. Maar gelukkig was dat maar even en hadden we elkaar al snel weer gevonden.

Dag 22 - Diner @Hard Rock CaféInmiddels was het 21:30 uur en moesten we nog eten. Omdat we onszelf een maaltijd bij het Hard Rock Café hadden beloofd, moesten we weer helemaal teruglopen naar Darling Harbour. Gelukkig was het Hard Rock Café nog open en kregen we zelfs een tafel met uitzicht over Darling Harbour.

Eenmaal terug in het hotel, vielen we beide als een blok in slaap en konden we toch nog terugkijken op en geslaagde dag.