Bezoek aan Perth Zoo en vlucht naar Kuala Lumpur (airside hotel)

25 september 2012 - Kuala Lumpur International Airport, Maleisië

Dag 28 - Perth (1)Vanmorgen hebben we een bezoek gebracht aan Perth Zoo. Vanaf het hotel is het +/- 10 minuten lopen naar de jetty bij de Bell Tower. Vandaar is het 10 minuten varen naar de overkant en nog 5 minuten lopen naar de Zoo.Dag 28 - Perth (2)

We hadden geen tijd om alle onderdelen te bezoeken, dus beperken we ons tot de Bushwalk. Hier kunnen we de dieren die we al waren tegen gekomen nogmaals bekijken en er waren ook een paar soorten die we nog niet in het wild waren tegengekomen.

Dag 28 - Kangoeroe in Perth ZooVooral het deel met de Kangoeroes was erg leuk. Ze lopen gewoon los in een groot afgezet verblijf en er is een pad gemaakt voor de bezoekers. De kangoeroes bepalen zelf of ze wel of geen contact willen. Naast Kangoeroes hebben ze hier ook een aantal Koala’s, Tasmaanse duivels en Wombats.

Dag 28 - Skyline van PerthWeer terug in het centrum eten we snel een broodje, halen we de bagage op en rijden we naar de luchthaven.

Bij de check-in krijgen we te horen dat de KLM-vlucht van Kuala Lumpur naar Amsterdam is geannuleerd. We moeten in Kuala Lumpur de rugzakken van de band halen en ons melden bij de transferbalie. Vol goede moed begeven we ons om 15:25 uur naar de gate.

Dag 28 - Wim wachtend op de vlucht naar Kuala LumpurVlak voor de geplande vertrektijd va 16:25 uur, krijgen we te horen dat de MH124 een technisch probleem heeft en dat de vlucht met 45 minuten wordt vertraagd.

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat we zijn omgeboekt naar de Kuala Lumpur – Frankfurt vlucht van 23:59 uur. Die 45 minuten kunnen we niet gebruiken. (zucht!)

Uiteindelijk duurt het nog 2 uur voordat we eindelijk vertrekken. Het toestel bleek een lekke band te hebben!

Na een vlucht van 5 uur komen we eindelijk om 23:45 uur aan op de luchthaven van Kuala Lumpur. Hele groepen passagiers haasten zich naar buiten om hun doorverbinding nog te halen. Wij gaan naar de transferbalie, omdat we geen idee hebben op welke vlucht we nu geboekt zijn.

Het personeel van Malaysia Airlines durf geen beslissing te nemen en wacht op bericht van KLM. Na 1 ½ uur wachten zijn een paar passagiers met een Malaysia Airlines reservering al naar een hotel gebracht, maar wij wachten nog steeds bij de balie.

Een bijkomend probleem is dat onze paspoorten geen 6 maanden meer geldig zijn. Hierdoor mogen we Maleisië niet in en moeten we dus op de luchthaven blijven.

Als we eindelijk zijn omgeboekt naar de KLM van morgenavond en een voucher voor het Airport hotel hebben, gaan we onze bagage ophalen. Bij hoge uitzondering mogen we, onder begeleiding, even door de douane om onze rugzakken op te halen.

Nu proberen een paar uur te slapen.