Van Refugio Grey via Campamento los Guardas naar Refugio Pehoe

13 januari 2008 - Torres de Paine, Chili

Vanmorgen zijn we om 09:00 uur vertrokken in de richting van Campamentos los Guardas.

Vanaf deze route heb je een fantastisch uitzicht op Glacier Grey.

Vanaf refugio Grey is het 1 ½ uur heen en weer 1 ½ uur teruglopen.

Dag 18 - uitzicht op Glacier GreyDag 18 - Glacier GreyDag 18 - Campamentos los Guardas

Weer terug bij refugio Grey hadden we een zware wandeling voor de boeg.

Omdat we gisteren deze route in de andere richting hebben glopen, wisten we wat we konden verwachten.

Dag 18 - wegwijzers op de terugreisDag 18 - Pauze onderwegDag 18 - wegwijzers met tijdsindicatie

Gelukkig was het weer vandaag een stuk beter dan gisteren. Vooral de wind liet het gelukkig afweten.

Dag 18 - Magelhaengans - Mangellan GeeseDag 18 - Officiële routebordDag 18 - refugio Pehoe

Om 16:00 uur komen we uiteindelijk aan bij refugio Pehoe. Een groter verschil met Grey is niet mogelijk. Grey is klein, rommelig en gezellig. Pehoe is groot, heeft een grote kantine en een bonnetjes/voucher systeem voor het eten.

Helaas moeten we dit keer de kamer delen met een Italiaans gezin en een Israëlische jongen.

Ik vond het eten ook niet zo bijzonder. Je moet met je dienblad in de rij, langs de verschillende gangen. Een keuze is er niet.

Morgen hebben we een lange dag voor de boeg, dus we gaan maar op tijd slapen.