Pemuteran, Bali

4 mei 2010 - Pemuteran, Indonesië

Als we wakker worden, schijnt de zon en lijkt de dag van gisteren een boze droom.Dag 8 - Onze bungalo in Pemuteran

Onze eerste duik was bij Napoleon Reef, een rond rif vlak bij de kust van Pemuteran.

Dag 8 - De boot voor de duiktrip ligt klaarNa een paar oefeningen op een zanderig deel van het rif, zwommen we rond het rif. Het was een prachtig rif met enorme tafelkoralen, veel vissen in alle kleuren en maten en een enorme zeekomkommer.

Toen we bovenkwamen bleken we 58 minuten onderwater te zijn geweest en hadden we het hele rif rondgezwommen.

Bij de 2de duik kregen we gezelschap van een Australisch/Engels koppel. Hij was een ervaren duiker, maar zij had net haar brevet gehaald en dit was haar eerste echte duik.

Toen ik al ik het water lag, kwam hij erachter dat hij zijn duikbril op de duikschool was vergeten. Uiteindelijk ging de boot terug om een bril te halen, terwijl wij allen in het water bleven wachten.

Gelukkig was de boot met 5 minuten terug en konden we eindelijk aan onze duik beginnen.

Door al het gedoe was ik helemaal uit mijn concentratie en had ik even problemen op beneden te komen.

Gelukkig kon ik me herpakken en voelde ik me weer als een vis in het water en kon ik genieten van al het moois.

Toen we na een duik van 61 minuten weer boven kwamen, wisten we zeker dat dit niet onze laatste duik in Indonesië zou worden.

Dag 8 - het strand van Pemuteran  Dag 8 - luieren bij het zwembad  Dag 8 - Welkom in Pemuteran