Pemuteran, Bali

3 mei 2010 - Pemuteran, Indonesië

Voor vanmorgen hadden we een duiktrip naar het koraalrif van Pemuteran geboekt. Helaas brak er een enorme tropische bui los, die gepaard ging met zware regen en een harde wind.

De duiktrip is nu uitgesteld tot 13:00 uur ☹

Na een heerlijke kop verse echte koffie bij het duikcentrum, was de regen wat minder geworden en konden we terug naar onze bungalow. Daar wachten we de bui verder af.

Toen het eindelijk was opgehouden met regenen, zijn we via het strand richting Reef Scene Aquatics gelopen. Daar aangekomen bleken er op dit moment geen baby schilpadjes in de opvang te zitten, die groot genoeg waren op losgelaten te worden.

Eigenlijk had ik me hier erg op verheugd.

Dan maar via de hoofdweg richting het westen lopen om wat inkopen te doen.

Gelukkig vonden we een minimarkt voor wat bier, water en chips. Vlak bij het hotel vonden we een klein eettentje voor de lunch.

Terwijl we daar zitten te wachten op het eten, wijst de eigenaresse ons op een begrafenisstoet die ons passeerde. Een kleurrijke, feestende menigte trok aan ons voorbij.

Inmiddels was het weer gaan regenen en konden we zelfs het hotel niet droog bereiken.

De bungalows op het terrein lijken zo op elkaar, dat we tot 2 keer voor de verkeerde stonden. De 2de keer kwam ik erachter dat het de verkeerde was, omdat de sleutel niet paste.

Om 13:00 uur was het nog steeds niet droog. Erger, de regen kwam met bakken uit de hemel. Om onszelf een nat pak te besparen, hebben we de duikschool maar even gebeld. Het zal geen verrassing zijn dat de duik werd afgelast.

Na een dag van regen, regen en nog meer regen, willen we alleen maar een lekker maal om de dag toch positief af te sluiten.

Net dan krijgt Wim een volle fles Cola in zijn nek en kan hij terug naar de kamer om droge kleren aan te trekken.

De bediening blijft excuses maken. Eerst bij mij en als hij weer terug is, ook bij hem