Van Pakse naar Siem Reap + eerste dag Angkor

17 oktober 2004 - Angkor, Cambodja

Om 06:10 stond een tuk-tuk klaar om ons naar de luchthaven van Pakse te brengen voor de vlucht naar Siem Reap.

Na een rustige vlucht hebben we snel een tuk-tuk naar de stad genomen.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Kravan Angkor Villa; een guesthouse net buiten een drukke hoofdstraat. Meteen zijn we opzoek gegaan naar een tuk-tuk die ons de komende 3 dagen overal naar toe brengt. Ook die was snel gevonden en voor $10 per dag hebben we een privé tuk-tuk.

We zijn begonnen met een deel van het kleine circuit.

We beginnen bij de South Gate; toegangspoort tot Angkor Thom, een ommuurd gedeelte van Angkor.

Dag 18-de South GateIn Angkor Thom zijn een aantal van de bekendste ruïnes van Angkor te vinden, waarvan we er een aantal bezoeken:

Bayon: tempelberg bestaand uit 3 niveaus overdekt met zo’n 200 gezichten die naar alle 4 windstreken uitkijken.

Elephants Terrace: Terras met prachtige afbeeldingen van olifanten

Baphuon (verborgen grootouder): Piramide achtig gebouw. Helaas op dit moment gesloten voor restauratie.

Phimeanakas (het goddelijke paleis): Piramide vormig gebouw in het midden van een vijver. Trappen aan de voorkant staan vol met stenen leeuwen.

Dag 18-1 van de vele gezichten van Bayon   Dag 18-moniken in Bayon  Dag 18-Base reliëf Elephants Terrace

Ta Keo (voorouder Keo): Massieve piramide zonder enige versiering.

Ta Prohm (klooster van de koning): Tempel in gevecht met de natuur. Schitterend complex dat nog steeds gedeeltelijk overwoekerd is met kapokbomen.

Banteay Kdei (citadel van de cellen): Enorm complex dat redelijk vlak is.

Dag 18-Binnenplaatst @Ta Prohm  Dag 18-Het gevecht tegen de natuur @Ta Prohm  Dag 18-Sras Srang

Sras Srang (bassin voor rituele wassingen): koninklijk zwembad van 800 bij 400 meter.

Om de dag af te sluiten, gaan we naar Phnom Bakheng; de locatie voor het aanschouwen van de zonsondergang. Het is een flinke klim en het is hier erg druk. De afdaling in het donker is geen aanrader!

Dan rest ons nog maar 1 ding; een heerlijk maal bij een stalletje met een koel biertje.