Van Kampala naar Kisoro

2 juli 2006 - Kisoro, Oeganda

Vanmorgen om 08:00 uur zijn we vertrokken voor weer een lange rit richting het zuiden van Uganda. Nadat we in Kampala nog een stop hebben gemaakt voor het “flappen tappen” bij een van de schaarse ATM’s, stuurde onze chauffeur ons behendig door de drukke stad.

Dag 11 - Crossing the EquatorDag 11 -

Onze gids/chauffeur is erg aardig en leek veel kennis van zaken te hebben. Onderweg zagen we verschillende vogelsoorten en zelfs een groepje zebra’s.

Dag 11 - Zebra'sDag 11 - Fiets met bananen

Na een heerlijke lunch die bestond uit een buffet met Afrikaanse gerechten gingen we weer verder. Langzaam zag je het landschap veranderen. Het werd droger en de wegen natuurlijk slechter. Op den duur hield het asfalt op en kwamen we op een stoffige zandweg.

Toen wisten we nog niet dat we deze week nog vele kilometers zandweg te zien zouden krijgen… Na een lange rit kwamen we iets over zessen aan in ons guesthouse. Het stelde niet veel voor maar we hadden gelukkig wel een douche en toilet op de kamer.