Van Amsterdam naar Kilimanjaro

21 juni 2006 - Kilimanjaro, Tanzania

Vanmorgen zijn we al vroeg met de bus richting Schiphol vertrokken. Het regende toe we de deur achter ons dichttrokken.

Het viel niet mee om met onze zware bagage in de overvolle bus te komen. Op Schiphol bleek al snel dat we ons terecht zorgen hadden gemaakt over het gewicht van onze bagage. Bijna 9 kilo te veel! De kosten voor de over bagage zou ruim 200 euro gaan bedragen. Dat hadden we dus niet voorzien.... Er zat maar 2 ding op: kilo's overladen. Dat lukte redelijk snel en uiteindelijk konden we met het maximaal toegestane gewicht inchecken. Het avontuur kon beginnen.

De customs formaliteiten op Kilimanjaro Int. Airport werden vlotjes afgehandeld.

We stonden snel in de aankomsthal waar we zouden worden opgewacht door ons hotel.... Niet dus! Dan maar opzoek naar alternatief vervoer. Ik maakte de verwarring alleen nog maar erger door te zeggen dat we een reservering hadden voor Kibo Lodge in plaats van KIA Lodge. Onze rugzakken lagen al in een taxi toen bleek dat we helemaal verkeerd zaten. Kibo Lodge ligt namelijk op bijna 1,5 uur rijden vanaf de luchthaven en KIA maar 10 minuten.

Dan maar weer terug naar de terminal… Uiteindelijk bleek er weldegelijk vervoer klaar te staan, alleen stonden onze namen niet op het ontvangstbordje van de chauffeur geschreven. Hadden we kunnen weten.

We kregen een mooie hut toegewezen maar helaas ontbrak een TV. Via de barman hebben we een sleutel kunnen regelen van een andere kamer waar wel een TV stond. Dus onder het genot van een Kilimanjaro biertje hebben we toch naar Nederland - Argentinië kunnen kijken.