Kathmandu - Monkey Tempel

14 mei 2005 - Kathmandu, Nepal

Dag 22 - Monkey Tempel -1Vanmorgen waren we al vroeg op en besloten we naar de Monkey Tempel te lopen.

Dag 22 - Monkey Tempel -2Deze tempel ligt 1,8 kilometer van het centrum, maar is prima aan te lopen.

De afbeelding van de stupa van deze tempel zie je terug op menig souvenir.

De tempel ligt boven op een heuvel en om boven te komen moet je een lange trap op.

Het is de klim meer dan waard.

Dag 22 - Interview @Monkey TempelDe rest van de dag hebben we gebruikt om inkopen te doen en ‘s-avonds hebben we met de groep gegeten in een up-market restaurant net buiten het centrum. Dag 22 - Monkey Tempel -5De tourleader had voor ons een dansvoorstelling geregeld die werd gegeven door kansarme kinderen van Hamro Niwas, een lokaal project waarbij ze betrokken was.

De rit per taxi terug naar het hotel was ook een aparte ervaring.

Voordat we instapten hadden we duidelijk aangegeven in wel hotel we logeerden en ik had de chauffeur zelfs het kaartje van het hotel gegeven.

Prompt reed hij de verkeerde kant op.

Tijdens de rit bleek dat de chauffeur en zijn bijrijder van toeten nog blazen wisten.

Het kaartje konden ze niet lezen.

Na een lange nachtelijke rit door Kathmandu hebben we uiteindelijk maar een fietstaxi aangehouden die wel ons hotel wist te vinden.