Van Sanur, Bali naar Detusoko, Flores

8 mei 2010 - Detusoko, Indonesië

Vanmorgen zijn we met Batavia Air van Denpasar, via Kupang, naar Maumere op Flores gevlogen.

We troffen het, want e hadden stoelen met extra beenruimte. Toen we eigenlijk aankwamen op Maumere en onze rugzakken van de band hadden gehaald, kon ons Flores avontuur beginnen.

De chauffeur stond al te wachten en al snel waren we onderweg. Flores is nog groener dan Bali. De wegen zijn erg smal en kronkelig. Hierdoor kost een relatief korte afstand, enorm veel tijd. Daarnaast heeft Flores een aantal hoge bergen en vulkanen, dus snel reizen zit er niet in. Onderweg hebben we een stop gemaakt voor een late lunch.

Wim begon zich onderweg ziek te voelen. Gelukkig waren we net voor zonsondergang in ons hotel.

We overnachten in een klooster, maar dat klinkt mooier dan het is. De kamer is spartaans en bestaat uit 2 bedden met een klamboe, een tafeltje en een badkamer met wc zonder warmwater.

Wim had geen slechter plek kunnen uitzoeken om ziek te worden. Hij had  bij aankomst 38,9 en is met een aspirine op in bed gekropen.

Rest mij om alleen te eten in de o zo ongezellige eetzaal van het klooster.

Hopelijk knapt Wim snel weer op en is het niet erger dan een griepje.