Van Ruting naar Labuan Bajo

11 mei 2010 - Labuan Bajo, Indonesië

Vanmorgen werden we om 05:00 uur gewekt door het ochtendgebed van de moskee. Om 06:00 begonnen ook de nonnen te zingen. Tijd om eruit te gaan.

Vol verbazing hebben we tijdens het ontbijt de bezigheden van de nonnen zitten waarnemen. De toch al schone vloeren worden nog een keer gedweild. Als wij onze schoenen bij binnenkomst willen uitdoen, wordt dat lachend afgewezen. Gelukkig is het opgehouden met regenen en schijnt het zonnetje weer.

Dag 15 - Spider Web rijstvelden 4Vandaag beginnen we aan het laatste stuk van onze Flores reis. Dag 15 - Spider Web rijstvelden 3Als eerste maken we een stop bij een dorpje waar zogenaamde Spider Web rijstvelden te zien zijn.

De verdeling van deze rijstvelden is zo gemaakt dat het van bovenaf  op een spinnenweb lijkt. Door deze verdeling, hebben alle kinderen een centraal punt voor het offeren voor een goede oogst en kunnen alle mensen gebruik maken van een centraal hutje in het midden van het veld.

dag 15 - Labuan Bajo, FloresOm 14:00 uur komen we aan in Labuan Bajo. Dit vissersplaatsje is de belangrijkste toegangspoort tot Komodo en Rinca.

Na de lunch gaan we eerst naar het kantoor van Manumadi Wisata T&T voor het doorspreken van de trip van morgen en het herbevestigen van de volgende binnenlandse vlucht.

Dag 15 - Flores

Daarna gaan we naar onze lodge. Deze Eco-lodge ligt aan zee, maar van wegen de monding van de rivier, kan je maar beter in het zwembad zwemmen.

Het is met stip de meest luxe accommodatie die we op Flores hebben gehad en een prima uitvalsbasis voor Komodo en Rinca