El Color de mis Rêves & transfer to Manizales

18 september 2023 - Manizales, Colombia

Vanmorgen ging de wekker wel erg vroeg, 04:30 uur.

Om 05:15 zaten we alweer in de auto op weg naar de volgende foto locatie.

Om hier te komen, moeten we eerst naar een glamping in een buitenwijk van Manizales rijden.

Daar parkeren we de auto en gaan verder per terrein wagen. Die is op deze weg echt noodzakelijk, want met een gewone 4x4 kom je niet ver. Na 45 minuten door elkaar geschud te zijn en door een rivier te zijn gereden, komen we aan bij "El Color de mis Rêves".

Bij ons in de auto zitten ook de mensen die vandaag voor ons eten gaan zorgen.

Terwijl deze 2 aan het ontbijt beginnen, gaan wij naar de eerste feeder. Deze feeder ligt, bij de licht omstandigheden, erg ongunstig. We hebben dan ook fel tegenlicht.

Dag 10 - een mooie gedachteDag 10 - Tweekleurige mierpitta - Bicolored AntpittaDag 10 - Wachten op de Antpitta

Na het ontbijt gaan we op zoek naar de Antpitta. Deze laat zich meerdere malen goed zien. Een 2de soort die hier zou moeten zitten, laat zich helaas niet zien.

Vervolgens zetten we onze spullen op bij de Toekan feeder. Deze staat tegenover de feeder voor de kolibries, dus slaan we 2 vliegen in 1 klap. Als het rustig is bij de grote feeder, kunnen we altijd nog een paar kolibries meepakken.

Dag 10 - Blauwkaptangare - Blue-capped TanagerDag 10 - Draadvleugelkolibrie - Mountain VelvetbreastDag 10 - Bruinstaarthoornkolibrie - Buff-tailed Coronet

Na een heerlijke lunch gaan we terug naar dezelfde plek. De Toekan is inmiddels gehoord en als hij/zij ineens uit de lucht komt vallen is iedereen opgelucht.

Dag 10 - Op de uitkijkDag 10 - Witwangbergtoekan - Black-billed Mountain-ToucanDag 10 - Zwartkraaggaai - Black-collared Jay

De rest van de middag wisselen we de kolibries af met de Toekan en Tanagers. Om 15:30 uur pakken we onze spullen weer in en hotsen en hobbelen we weer terug naar onze auto.

Om 17:00 uur komen we, na een lange dag aan in ons volgende hotel. Deze ligt in het centrum van Manizales. Na een heerlijke maaltijd, gaan we terug naar het hotel om e.e.a. voor te bereiden voor morgen.