Van Araucana Lodge via Ecohotel el Diamante naar Tinamu Lodge

14 september 2023 - Manizales, Colombia

Vanmorgen stonden onze tassen om 06:00 uur klaar bij de deur van de lodge.

Na het ontbijt zetten we koers richting Tenamu Lodge. Dit is een rit van 5-6 uur.

Na 2 uur rijden, stoppen we bij Ecohotel el Diamante. Hier gaan we op zoek naar 2 endemische soorten; een kolibrie en een kwartel achtige. Om te beginnen is het terrein prachtig met verschillende vijvers. Helaas is het qua vogels een tegenvaller.

Dag 06 - Zwarte gier - Black vultureDag 06 - Roestvleugeltiran - Rusty-margined FlycatcherDag 06 - Zwartbuikfluiteend- Black-bellied Whistling-Duck

Na het bezoek aan de kwartel gaan we naar de feeder voor de kolibrie. Daar zien we een handje vol Jacobine's. Ook bij de andere feeder is het buitengewoon rustig. Gelukkig is lunch wel goed. Tijdens de lunch begint het te regenen en onweren. Binnen een paar minuten komt het met bakken uit de hemel.

Dag 06 - regen tijdens de lunch

Helaas staat de auto een flink stuk van het restaurant vandaan, dus er even heen lopen zit er niet in. In ieder geval niet zonder een nat pak. Uiteindelijk gaat onze gids de auto halen en kunnen we alsnog weg.

Na een rit van ruim 4 uur komen we eindelijk aan bij Tinamu Lodge. Het ligt bovenaan een steile helling en om er te komen hebt je zeker een 4x4 nodig. Gelukkig zie we bij aankomst de vogels al klaar zitten.

Dag 06 - Hooglandmotmot - Highland Motmot

Helaas is het bier op en moet de zoon des huizes op de motor naar beneden om bier te halen. Na het diner en een verfrissende douche, maken we ons op voor de dag van morgen.