Chiang Mai - Dagtrip

1 oktober 2004 - Chiang Mai, Thailand

Voor vandaag hebben we een tour geboekt voor het bezoeken van een paar bergvolkeren waaronder de “longnecks”.

Dag 2-orchid and butterfly farmDe eerst stop van de tour was de orchid and butterfly farm; erg leuk voor liefhebbers van vlinders en bloemen.

Wij zijn eigenlijk niet verder gekomen dan de koffie corner, omdat we ’s-Ochtends geen tijd meer hadden voor een ontbijt.

Vervolgens een ingelaste stop bij een papierfabriek waar ze papier maken van olifantenpoep.

Na een heel proces van wassen, koken en bleken, houden ze een kleur en geurloze pulp over dat over een raam wordt gespannen en uiteindelijke opdroogt tot een soort van perkamentachtig papier.

Hierna zijn we naar de Chiang Dao Cave gegaan en hebben daar een bezoek gebracht aan de tempel in het hart van de grot.

Dag 2 -Tempel in Chiang Dao Cave  Dag 2 -Chiang Dao Cave

Na de lunch ging we eindelijk naar de Padong of wel langnekken.

Dag 2-Lahu vrouwDag 2-Lahu ManIn het dorpje aangekomen kwamen we eerst mensen tegen van een aantal bergvolken, die veelal zijn gevlucht uit Tibet

zoals de Ahka en Lahu. Van de Ahka vrouwen kregen we geen toestemming om foto’s te maken, maar van de Lahu gelukkig wel.

Het hoogte punt van deze tocht waren toch wel de Padong.

Dag 2 - Padong dameDe vrouwen van deze stam dragen soms wel 25 ringen om hun nek. Hierdoor ontstaat een giraffe-achtig figuur. De meisjes krijgen vanaf hun 5de jaar al de eerste ring om hun hals, armen en benen.Dag 2 - Padong meisje

Op de terugreis kregen we ook nog de gelegenheid om een Hmong dorp te bezoeken.

Natuurlijk konden we het dorp niet verlaten zonder te proeven van hun favoriete snack, gefrituurde bamboe rups.