Van Simba Campsite 2.650m naar Second Cave Camp 3.488m

25 juni 2006 - Kilimanjaro Nationaal Park, Tanzania

Na onze eerste nacht in onze tent was de 1 (Carolien) wat meer uitgerust dan de ander (Wim).Eerst rolden we van de matjes omdat de tent op een helling stond en daarna lag Wim met zijn heup op een boomstronk. Ook deze ochtend werden we weer aangenaam verrast door onze crew met een teiltje warm water en een stukje zeep. En we kregen ook nog een geweldig ontbijt voorgeschoteld.

Vandaag stond er een tocht van 4-5 uur op het programma naar het Second Cave Camp.

Dag 05 - OnderwegDag 05 - Onze drager zijn ook onderwegDag 05 - Pauze onderweg

De route was mooi en ook redelijk gemakkelijk te lopen. Met af en toe een korte drinkpauze en een vroege lunch kwamen we al na 3,5 uur lopen in het kamp aan. Onderweg hadden we kennis gemaakt met Bella, een meisje uit Londen dat dezelfde route loopt als wij.

Dag 05 - Break

Bella heeft al een paar weken door Afrika getrokken en ze is ook in Uganda geweest, ons tweede reisdoel. Onze tent staat dit keer vlak naast een picknicktafel dus konden we aan tafel eten.

Na de thee met popcorn, kaakjes en geroosterde pinda’s zijn we samen met Bella en de twee gidsen nog een stuk gaan lopen.

Dag 05 - onderwegDag 05 - Onze dragers houden een breakDag 05 - Second Cave Camp

Uiteindelijk zijn we nog zijn 120 meter gestegen hoger dan de ligging van ons kamp. Vanaf het hoogste punt hadden we een fantastisch uitzicht op Kilimanjaro.

Ons kamp ligt helaas in de wolken. Daardoor zitten we het ene moment in de zon en het andere in een wolk van mist.

Dag 05 - Second Cave Camp

Ook deze avond zijn we maar vroeg gaan slapen. Toen we om middernacht wakker werden zijn we even naar buiten gegaan voor een kleine sanitaire stop. De wolken waren weg en boven ons schitterde de mooiste sterrenhemel die je je maar kunt voorstellen.