Van Second Cave Camp 3.488m naar Third Cave Camp 3.939m

26 juni 2006 - Kilimanjaro Nationaal Park, Tanzania

Toen ik vanmorgen naar buiten ging kwam de zon net op. We hadden goed zicht op Kilimanjaro.

Dag 06 - Wakker worden met uitzicht op de KilimanjaroDag 06 - Even de haren wassenDag 06 - De badkamer

Onder ons lag een breed wolkendek. Het pad ging door een prachtig woestijn gebied. Op het oog was dit een vlak stuk maar we zijn toch in 3 uur ruim 500 meter gestegen. We hebben het enorm getroffen met het weer. Op deze hoogte kan het al flink koud zijn.

Dag 06 - KilimanjaroDag 06 - BreakDag 06 - uitzicht over onze tenten bij Third Cave Camp

Ik ga nu echt voelen dat we op 4.000 meter zitten. Ik heb constant dorst en ik begin hoofdpijn te krijgen. Ook de trek in eten begint te verdwijnen.

Ons kamp staat bij Third Cave en vanuit de tent hebben we een prachtig uitzicht op het wolkendek dat onder ons ligt. Na de lunch en de onvermijdelijke thee zijn we samen met Bella en beide gidsen nog een 2 uur gaan lopen in de richting van Kibo Hut.

Dag 06 - De grotten van Third Cave Camp

Terug in het kamp kregen we weer thee met pinda’s en popcorn. We waren beide de felle zon en de harde wind zat. Daarom hebben we de thee maar opgedronken in de tent.

Dag 06 - Tijd voor een vers kopje theeDag 06 - Deze dag zit erop!

Het is belangrijk om tot jezelf te komen en je lichaam de kans te geven te wennen aan de nieuwe hoogte. Helaas ging het toen bij mij even mis. Ik kreeg erge buikkrampen en werd zo misselijk dat ik de tent ben uitgerend. Gelukkig viel het mee, maar ik voelde me alles behalve super.

Na wat rondlopen in de frisse lucht en een beetje water, begon ik me gelukkig weer wat beter te voelen. Later knapte ik weer een beetje op en kon zelfs weer wat eten. Ik hoop dat ik nu het ergste heb gehad.