Van Puerto Natales naar Torres del Paine en wandelen naar Refugio Grey

12 januari 2008 - Refugio Grey, Chili

Volgens het schema van onze lokale agent zouden we om 07:00 uur worden opgehaald bij het hotel. Toen we er om 07:15 nog stonden, hebben we een taxi naar het busbedrijf gepakt. Bleek weer eens een "gevalletje ongeduldige Nederlanders".

De bus bracht ons uiteindelijk, via de hoofdingang van Torres del Paine NP, naar Pudeto aan Lago Pehoe.

De rit op zich was al bijzonder Er vlogen 8 Condors boven de bus en op de achtergrond een aantal toppen van de Torres.

Dag 17 - de boot naar PehoeDag 17 - Lago Pehoe

Vanaf Pudeto hebben we de boot naar Pehoe genomen, vanwaar we zijn begonnen aan de "W". Het eerste stuk is van Pehoe naar Refugio Grey. Het was wennen om met bepakking te lopen en ik heb vandaag nog meer respect gekregen voor de dragers in Mount Kenia en Kilimanjaro.

De route naar Refugio Grey is erg afwisselend; van redelijk vlak, naar bosachtig, tot rotsachtig.

Ook het weer levert een bijdrage aan de zwaarte van de trekking, zon, regen en harde wind wisselen elkaar af.

Dag 17 - Lake GreyDag 17 - watervalDag 17 - Even mijn reisverslag bijhoude

Het is wel de moeite waard om ook dit deel van de "W" te lopen. De route is erg mooi en je heb op een aantal plaatsen prachtig zicht op Glacier Grey.

Na 4 uur lopen, kwamen we om 17:15 uur aan in de refugio. We hebben geluk en hebben een 4 persoons slaapzaal voor onszelf. Na een heerlijk maal is het goed rusten!