Van Medellín via Bogota en Cartagena naar Amsterdam

21 september 2023 - Cartagena, Colombia

Vanmorgen waren we rond de gebruikelijke tijd wakker. Na een douche en een uitgebreid ontbijt, pakken we de laatste spullen in. Om 09:00 uur nemen we de hotel shuttle naar de luchthaven. Een ritje van een minuut of twee. Als we zijn ingecheckt, parkeren we ons op een stoeltje en wachten we tot we kunnen boarden.

De vlucht van Medellín naar Bogota verloopt voorspoedig en het eten is iets beter als op de vlucht van Bogota naar Cali. We moeten wel ruim een kwartier wachten op onze bagage. Eenmaal in de aankomst hal, gaan we op zoek naar de vertrekhal. Nadat we zijn ingecheckt, doorlopen we de gebruikelijke route van paspoort controle en security check.

Vervolgens gaan we naar het foodcourt voor een hapje eten. Eerdat we ons eten hebben en bij de gate zijn, is het bijna tijd om te boarden. Tot onze verbazing wordt Wim opgeroepen om zich bij de balie te melden. Even hebben we de hoop op een upgrade, maar hij moet mee voor een security check door de grenspolitie. Even waan je jezelf in een aflevering van border security. Het gaat in dit geval niet om zijn handbagage, maar om zijn ruimbagage. Even ben ik bang dat het om mijn tas gaat. We wisselen wel eens de flightbags om. In mijn tas zit het pak koffie dat we tijdens de reis hebben gekregen. Gelukkig komt Wim weer aanlopen voordat de laatste passagiers aan boord zijn. Nu maar hopen dat zijn bagage nog meekomt. De vlucht zit enorm vol en de man voor me heeft zijn stoel voor vertrek al achterover gegooid. Dit kan een lange vlucht worden.

Dag 13 - Onderweg naar huis

Na iets meer dan 1 uur vliegen, maken we een tussenlanding in Cartagena. We mogen niet van boord, moeten alle bagage uit de bakken halen en met de riemen los blijven zitten i.v.m het tanken.