Finca Bambusa Transfer naar Medellin

20 september 2023 - Medellín, Colombia

Vandaag zetten we koers naar Medelin. Voordat we aan die reis beginnen, brengen we een bezoek aan de feeders van Finca Bambusa.

Als we daar na het ontbijt aankomen is het erg rustig op de feeders. Helaas blijft dat zo voor het grootste deel van de ochtend. De soorten laten zich niet op nauwelijks zien en als ze dan op de feeder komen, springen ze meteen op de bananen.

Dag 12 - Roodbuiktangare - Crimson-backed TanagerDag 12 - Azuurkoptangare - Blue-necked TanagerDag 12 - Okerkaptangare - Bay-headed Tanager

Gelukkig lukt het ons toch om nog 3 nieuwe soorten te fotograferen.

Uiteindelijk moeten we om 12:15 toch echt gaan inpakken. Er wacht ons nog een rit van 4-4,5 uur

Na 1,5 uur rijden, stoppen we op hetzelfde plek als gisteren. Hier lunchen we en doen we nog nog een laatste poging om vogels te fotograferen. Nu zit het er echt op. Nadat we de camera's weer hebben ingepakt, zetten we koers naar Medellín. Ook op deze route hebben we regelmatig last van werkzaamheden, maar die zijn niet zo groot als die van gisteren. Helaas lopen we in Medellín wel wat vertraging op, 1 keer fout rijden kost je hier zo 10-15 minuten om weer op de goede weg te komen.

Eenmaal aangekomen in het hotel, checken we eerst in, vervolgens halen we de auto leeg en brengen we onze spullen naar de kamer. Een uur later zijn onze tassen opnieuw ingepakt en kunnen we even bijkomen van de reis. Als we de laatste foto's hebben doorgenomen, maken we ons op voor ons laatste diner met onze gids.

Hij gaat morgen als vroeg rijden, want hij moet weer terug naar Cali (10-12 uur rijden). Wij nemen vanuit hier de shuttle naar de luchthaven die hier zo'n 2 minuten vandaan is. Nu eerst een beetje bijslapen.

Liggen we net op bed, klopt er iemand van het personeel op de deur die geen Engels spreekt. We moeten de drankjes van het diner nog even betalen. Het laatste rondje hadden we op onze kamer laten zetten. Echter heeft onze gids de kamers al betaald (hij gaat heel vroeg weg) en hierdoor kunnen er geen rekeningen meer op deze kamer open staan.

Als dit is opgelost, kunnen we eindelijk gaan slapen.