Feeders van Araucana

13 september 2023 - Cali, Colombia

Vandaag beginnen we de dag met een kop koffie.

Ik praat nog even na met onze gids over het alarm dat gisteravond laat ineens afging. Het vreemde was dat niemand in de lodge reageerde op dat keiharde geluid.

Het bleek dan ook niet van de lodge te zijn, maar van een perceel naast de lodge. Gelukkig keerde na 20-30 minuten de rust weer terug en konden we een nieuwe poging doen te gaan slapen.

Dit keer kunnen we de foto locatie letterlijk aanlopen. De feeder ligt namelijk op het terrein van de lodge.

Dag 05 - Roodkopbaardvogel - Red-headed BarbetDag 05 - Gestreepte helmspecht - Lineated WoodpeckerDag 05 - Incagaai - Green Jay

Na de eerste sessie lopen we terug naar het hoofdgebouw voor het ontbijt.

Na het ontbijt komt er gelukkig een beetje bewolking.

De 2de sessie loopt tot aan de lunch. Rond lunchtijd begint het wel een beetje te gaan dreigen. In de verte horen we het gerommel van onweer.

Toch besluiten we na de lunch weer terug te gaan naar de feeder. De regen blijft vooralsnog uit en het licht is prachtig.

Rusten kunnen we later nog.

Dag 05 - Zwartkeelmango - Black-throated MangoDag 05 - Roodstuitarassari - Crimson-rumped ToucanetDag 05 - Roodstaartamazilia - Rufous-tailed Hummingbird

Rond 16:00 uur pakken we de monopods uit de auto en gaan we binnen het terrein van de lodge op zoek naar soorten die niet naar de feeder komen. Om uiteindelijk weer bij de feeder uit te komen.

Dag 05 - Maskerparulazanger - Tropical ParulaDag 05 - Grijze Dwergspecht - Grayish Piculet

Na het diner werken we de soortenlijst weer bij voordat we gaan slapen., betalen we onze "drank rekening" en deponeren we de tip voor het personeel van de lodge in de tip-box.

Nog even de geheugenkaartjes een beetje opschonen