Van Judmaier Camp (Old Moses Camp) 3.300m naar Shiptons Camp 4.200m

5 december 2003 - Mount Kenya, Kenia

We zijn om 07:30 vertrokken vanuit Mozes Camp. De tocht begon met een lichte heling, maar het drassige gras maakte het lastig om te lopen. Na een tijdje werd het landschap ruiger en de klim zwaarder. Nog steeds geen reden tot problemen. Helaas ging Wim tijdens de afdaling van een zeer drassig stuk door zijn enkel en toen hij een soortgelijk stuk weer moest beklimmen, kreeg hij een klap van de man met de hamer.

Dag 7 - Onderweg van Judmaier Camp naar Shiptons Camp   Dag 7 - Have a break   Dag 7 - Met je hoofd in de wolken

Na een kleine break ging het weer beter. Na die heuvel kwamen we in een prachtig gebied vol met schitterende bomen en planten. Carolien had ondertussen enorme blaren op haar voeten, maar dat weerhield ons niet van doorlopen.

Dag 7 - Shiptons CampNa de lunch was het nog ongeveer 2 uur lopen naar de hut. Helaas was het pad niet overal even gemakkelijk te belopen door de eerder gevallen regen.

Op dat stuk hadden we het erg zwaar en vooral Wim had enorm veel moeite om door te zetten. Gelukkig lukte het om de hut te bereiken, maar het kostte Wim al 10 minuten om de energie te vinden om naar binnen te komen. Na een snack is hij gaan slapen. We zullen zien of we morgen een poging gaan wagen om de top te bereiken.

Dag 7 - de toppen van Mount Kenya

De toppen van Mount Kenya: v.l.n.r Lenana 4.985 meter, Nelion 5.188 meter en Batian 5.199 meter