Van Ushuaia via Punta Arenas naar Puerto Natales

11 januari 2008 - Puerto Natales, Chili

Vandaag stond er alleen een “busreisje” op het programma.

Om 04:45 uur werden we door een taxi afgezet op de plek waar de bus naar Punta Arenas zou vertrekken. Het was een verlaten straat en het zou tot zeker 05:00 uur duren voordat de eerste andere passagiers zouden verschijnen.

Dag 16 - Wachten op de bus in de vroege morgen

Er was in eerste instantie wat verwarring over onze vouchers, maar we mochten toch mee.

Bij onze eerst stop bleek alle verwarring opgelost. We stonden gewoon op de passagierslijst.

Rond 10:00 uur kwamen we bij de grens tussen Argentinië en Chili. We hadden geluk, want de bagage onder in de bus hoefde er niet uit. Daardoor koste het ons maar 1 uur om beide grenzen te passeren.

De volgende welkome onderbreking was de veerboot, waarmee je ook het Chileense deel van Tierra del Fuego verlaat.

Dag 16 - Schipper mogen we overvaren?

Na een busrit van 11,5 uur waren we om 17:00 uur eindelijk in Punta Arenas.

Bij het kantoor van het busbedrijf aangekomen, blijkt dat de bus van 18:30 naar Puerto Natal vol zit. Nu moeten we wachten tot 19:30 uur voordat we door kunnen reizen.

Omdat we de hele dag niets anders dan brood hebben gegeten, benutten we onze wachttijd om een met een stevige maaltijd te nuttigen.

Dag 16 - De bus naar Puerto Natales

Eerst even langs de ATM en dan een restaurantje opgezocht voor een steak met papas Fritas.

Als we om 22:30 uur, na een rit van 3 uur, eindelijk in Puerto Natal aankomen, zijn we beide versleten. Gelukkig hadden we al een hotel geboekt en hoefde we niet opzoek naar een kamer.

Snel de spullen voor de trekking van de komende dagen in orde maken en dan slapen.

Ook morgen gaat de wekker weer vroeg.