Ushuaia – Beagle Channel

29 december 2007 - Ushuaia, Argentinië

Vannacht hebben we eindelijk een beetje kunnen bijslapen van de lange vliegreis.

Voor zover we hebben gezien is het hier niet echt donker geweest. Eigenlijk hadden we voor vandaag geen plannen gemaakt.

Gelukkig wees de eigenaar van het hostel ons op de mogelijkheid om naar Glacier Martial te gaan. Deze gletsjer ligt op 10 minuten rijden van ons hostel. Vanaf de entree heb je 2 manieren om naar boven te gaan: lopen of voor 25 pesos p/p kan je per kabelbaan omhoog. Na een ritje van 10 minuten kan je dan via verschillende paden de gletsjer beklimmen.

Dag 03 - UshuaiaDag 03 - uitzicht over UshuaiaDag 03 - Glacier Martial

Dit is echt een leuke manier om de uren voor het vertrek van de boot te vullen.

Na een wandeling van 2 uur en een korte pauze in het enige restaurant bij de gletsjer, zijn we weer naar beneden gegaan.

Vanaf de gletsjer hebben we een taxi naar het centrum genomen. Na een uitgebreide lunch was het tijd om de spullen op te halen in het hostel en naar de haven te gaan.

Eindelijk kregen we het schip te zien, waar we de komende 11 dagen op zouden verblijven.

Als we langzaam de haven van Ushuaia uitvaren, begint onze reis pas echt.

Dag 03 - de MolchanovDag 03 - De haven van UshuaiaDag 03 - vertrek uit Ushuaia

Na een welkomstwoord van de expeditieleider was het tijd voor de verplichte veiligheidstraining.

Na een briefing was het tijd voor een ontruimingsoefening en moesten we met zwemvest om in de reddingsboot gaan zitten. Ik hoop die reddingsboot de rest van de reis niet meer vanbinnen te zien. Je zit daar echt helemaal opgesloten met nog 39 andere passagiers en crewleden.

Nadat we de zwemvesten weer hadden opgeborgen was het tijd voor de welkomstborrel met aansluitend ons eerst diner.