Dag 4 Trans Siberië Express

19 mei 1998 - Krasnojarsk, Rusland

05:30 uur Moscow Tijd
We zijn net gewekt door enorme schokken en een paar dreunen en we staan weer eens stil.
We reizen nu over enkel spoor en dat betekent dat de treinen op elkaar moeten wachten.
Ondertussen zijn er zoveel andere treinen aan de onze gekoppeld dat het wel een erg lange trein is geworden.

Trans Siberie Express -1109:00 uur Moscow Tijd
De trein loopt een grote stad binnen en na wat rekenwerk komen we op een vertraging van 26 uur!
Onze Trans Siberië Expres zal waarschijnlijk de langste worden uit de geschiedenis, geen 6 dagen en 10 uur, maar 7 dagen en 12 uur.
Hopelijk kunnen we nog wat van de schade inhalen.

Trans Siberie Express -1213:00 uur Moscow Tijd
We zijn in Krasnojarsk. Het blijkt dat we veel minder ver zijn dan dat we hadden gehoopt.
Na een paar dagen leven op brood en cup-a-soup is het tijd voor een normale maaltijd.
Omdat we geen van beide zin hebben om langs die honden te gaan, hebben we besloten om bij de volgende stop buitenom naar de restauratiewagon te gaan.

Het nadeel van deze actie is wel dat we tot de volgende stop vast zitten in de restauratiewagon.

18:00 uur Moscow Tijd
Na een heerlijk maal (soep en gekookte worteltjes) en een frisse wandeling is het alweer koffietijd.
Nu in sneltreinvaart naar Irkoetsk in een poging om een paar van de verloren uren in te halen. Beijing here we come!