Tien Shan Mountains

4 september 2017 - Karasay, Kazachstan

Na een heerlijk ontbijt, maken we om klaar voor een volle dag vogels kijken in de Tien Shan Mountains.

We beginnen met een bezoek aan de top van de berg.

We gaan dus weer langs het checkpoint en vervolgens volgen we de weg naar Kosmostantia Observatory

Dag 4-onze eerste fotolokatie op de top

Als we niet verder kunnen met de auto pakken we onze spullen en lopen we het terrein van het weerstation op.Dag 4-Bruine Heggenmus 1

Daar stellen we onszelf op tussen flinke basaltblokken en wachten op wat komen gaat.

Al snel zien we een Bruine heggenmus op een van de rotsen zitten.

Vervolgens lopen we door het veelal verwaarloosde dorpje op zoek naar andere soorten.

Dag 4-het meteo station op de berg  Dag 4-het meteo station

Dag 4-WitkruinroodstaartWeer terug bij ons startpunt, besluiten we toch nog een poging te wagen bij de basaltblokken. Dit wordt dan ook beloond met het vrouwtje van de Witkruinroodstaart.

Vervolgens lopen we terug naar de auto en rijden we een flink stuk naar beneden.

Daar aangekomen rijden we door naar het uiterste puntje van het gebied. Hier proberen we o.a. een Goudhaantje te fotograferen.

Weer terug in het hotel genieten we van een warme lunch.

Eigenlijk waren we van plan om na 15:00 uur pas weer terug te gaan, maar omdat er bewolking komt opzetten, besluiten we direct na de lunch te vertrekken.

Dag 4-fotogaferen op een hellend vlak

We gaan weer terug naar de locatie waar we gistermiddag ook hebben gezeten.

We klimmen omhoog op zoek naar de Humus Bladkoning. Helaas trekken ze steeds hoger de heuvel op en voor we het weten zitten we een paar meter onder de top.

Dag 4-ZwartkeelheggenmusHet lukt me niet om een Humus Bladkoning op de foto te zetten, maar ik kan wel een goede foto maken van de Zwartkeelheggenmus.

Na een paar uur klauteren we weer naar beneden.

We proberen het nog een uur of wat om een paar andere soorten te vinden, voordat we terugrijden naar het hotel.

Dag 4-even de resultaten bekijken in het hotel

Inmiddels zijn wij nog de enige gasten.

We hebben dan ook de hele eetzaal voor ons vieren.

Na het eten gaan we terug naar de kamer. Morgen moeten we om 12:00 uur de kamer uit, dus tijd om te pakken.