Tetebatu - trekking naar Air Terjun Jukut

15 mei 2010 - Tetebatu, Indonesië

Dag 19 - trekking naar Air Terjun Jukut -1Omdat we gisteravond in het donker aankwamen, hadden we er geen idee van hoe de omgeving van het hotel eruitziet. Na het ontbijt hebben we via het hotel een gids geregeld voor een trekking naar Air Terjun Jukut, een waterval op 2,5 uur lopen van het hotel. Dag 19 - vliegerende kinderenDe tocht loopt langs prachtige rijstvelden en klein dorpjes. Onderweg stopen we bij een huis waar ze verse vanillestokjes verkopen. Voor 20.000rp (€2) koop ik een flinke bos vanillestokjes van de oogst van een maand geleden. Onderweg genieten we van de kinderen die met hun zelfgemaakt vliegers aan het vliegeren zijn in de rijstvelden. Ik krijg Wim zelfs zo ver dat hij helpt bij het oogsten van de rijst.

Dag 19 - trekking naar Air Terjun Jukut -6Al met al zijn we ruim 3 uur onderweg naar de ingang van het Taman

Wisata Tetebatu (the monkey Forest of Tetebatu).

Dag 19 - Air Terjun Jukut -2

Na een korte stop en het betalen van de entreekosten (20.000rp per persoon), leggen we het laatste stuk af naar de waterval.

Deze trekking is zeker de moeite waard en de route loopt via een goed pad, door het regenwoud, naar de bodem van de waterval. Helaas zit er regen in de lucht, waardoor de apen zich niet laten zien. Gelukkig zijn we net op tijd terug voordat het begint te regenen. Nu zitten we fris gewassen aan een glaasje Arak.