Van South Headland naar Karijini N.P.

12 september 2012 - Karijini National Park, Australië

Vanmorgen reden we al om 06;30 uur van de camping af. We stoppen alleen een paar keer om te wisselen. Vlak bij Karijini stoppen we bij een roadhouse om te tanken.

Dag 15 - Fern PoolWe hebben een veel snellere route gevonden dan die in de planning en hierdoor zijn we ruim voor 12:00 uur in het park. Dit geeft ons alvast de gelegenheid om een deel van het park te bekijken.

Nadat we ons hebben ingeschreven rijden we naar Dales. Hier bezoeken we 3 sites. We beginnen bij Fern een prachtige waterval met een heerlijk koel en helder meer. Om hier te komen, moet je vanaf de parkeerplaats, via een trap, naar beneden lopen. Vervolgens loop je via Dag 15 - Onderweg naar Circulair Poolde bovenkant van Fortescue falls naar Fern.

Ne een heerlijke duik, lopen we terug naar Fortescue falls en via de onderkant lopen we naar het begin van het pad naar de Circulair Pool.

Dag 15 - op de route naar Circulair Pool

Dit pad is heen en terug 32 kilometer lang en loopt via de bodem van de gorge. Circulair Pool ligt aan het einde van het pad. Deze waterval is minder spectaculair, maar een duik in dit meer vergeet je niet snel. Het water is ijs en ijs koud!

Vervolgens klimmen en klauteren we weer terug naar Fortescue falls. Daar aangekomen, nemen we een duik in het koele, heldere water.

Dag 15 - Uitzicht op Fortescue falls

Als we weer terug zijn bij de auto, rijden we via een gravel weg terug naar onze camping.

Dit is een prachtige site, maar in het donker verdwaal ik hier in no-time! De centrale faciliteiten liggen helaas niet in de directe omgeving van onze parkeerplaats. Er zijn ook maar 2 punten om water te tappen.

Nu maar hopen dat ik er vannacht niet uit hoef. Slaap lekker!